آسفالت بیش از ۴۴ هزار مترمربع از معابر بلوار شاهنامه
آسفالت بیش از ۴۴ هزار مترمربع از معابر بلوار شاهنامه
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در اقدامی بی‌نظیر، امسال بالغ بر 44 هزار مترمربع از معابر خاکی بولوار شاهنامه آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت وساز هشتم،بلوار شاهنامه؛مجید طهوریان‌عسکری در گفتگویی با بیان اینکه خطه تاریخی «توس»، خطه‌ای خاص و استراتژیک برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در گفتمان ادبیات حماسی ما نیز جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهارکرد: وظیفه همه ماست که نسبت به این ضرورت، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی گفت: با رویکرد و نگاه شورای ششم و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ناظر به حوزه آبادانی و زیباسازی، بودجه عمرانی این حوزه نسبت به سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه این رویکرد و نگاه را در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری نیز نسبت به خطه تاریخی توس خواهیم داشت، افزود: علاوه بر این، اقدامات و اتفاقات دیگری را هم مدنظر داریم که براساس خواست و نیاز مردم باشد.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: در اقدامی بی‌نظیر، امسال بالغ بر ۴۴ هزار مترمربع از معابر خاکی این محدوده، آسفالت شده است.

طهوریان‌عسکری در ادامه صحبت‌های خود به حاشیه شهر مشهد پرداخت و گفت: در سال‌های اخیر، رنگ و روی حاشیه شهر مشهد مقدس، رنگ و روی جدیدتری شده و اقدامات با برنامه‌تری را شاهد هستیم.

وی افزود: ارکان مختلف و دستگاه‌های اجرایی پای کار آمدند تا عقب‌افتادگی‌های حاشیه شهر را جبران کنند.

بخوانید:  لزوم تغییر گونه‌های کاشت و نگهداشت فضای سبز مشهد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری نسبت به شهرداری‌ها، اظهارکرد: از نگاه ایشان، عملکرد شهرداری همچون خورشید است که انوار آن باید به همه بتابد و امروز رویکرد ما نیز توجه به تمامی سطوح مختلف شهر است و نگاه عدالت توزیعی را دنبال می‌کنیم.

طهوریان‌عسکری از رویکرد محله‌محوری شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره سخن‌گفت و افزود: شوراهای اجتماعی محلات را گرد هم آوردیم تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هر محله، با خواست و نظر مردم و ساکنان بومی هزینه شود.

وی با بیان اینکه در اعتبارات سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای این محلات در توس درنظر گرفته شده، گفت: با صرف این اعتبارات و تعریف پروژه‌های زودبازده ۲، گام بسزایی در ارتقاء سطح کیفی زیستی توس برداشته می‌شود.