آمادگی پایانه‌های مسافربری مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران نوروزی
آمادگی پایانه‌های مسافربری مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران نوروزی
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد از آمادگی این سازمان برای خدمت‌رسانی به زائران نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت وساز هشتم،پایانه‌های مسافربری مشهد؛ سید مهدی کمالی در خصوص اقدامات انجام شده برای خدمت‌رسانی مناسب به زائران درطرح استقبال از بهار، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ها برای حضور تعداد زیادی زائر در ایام نوروز ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام و برهمین اساس کارگروه درون سازمانی تدوین برنامه‌ها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه مکاتبه و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر جهت استقرار تیم عملیاتی در پایانه‌های مسافربری نیز انجام شده است، اظهارکرد: همچنین برای هماهنگی بیشتر جلساتی با حضور مدیران اداره کل راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد، مدیران انجمن صنفی و مدیران شرکت‌های مسافربری مشهد برگزارشده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد به اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با کرونا درپایانه‌ها درایام پایانی سال و نوروز اشاره و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم با استفاده از نصب بنر و تابلوهای اطلاع رسانی ،برگزاری دوره آموزشی بصورت جداگانه برای پیمانکاران ، شرکتهای مسافربری و پرسنل سازمان توزیع بروشورها و اطلاعیه‌های مربوط به بیماری‌ها و روش پیشگیری از آن در بین پرسنل وشهروندان بخشی از این اقدامات است .

کمالی ادامه داد: همچنین تنظیم برنامه مدون جهت ضدعفونی کردن تمامی ساختمان‌ها و مستحدثات در پایانه‌های مسافربری که مورد استفاده زائران و پرسنل قرار می‌گیرد شامل سالن‌های فروش بلیت ، جایگاه‌های سوار شدن مسافران ، سرویس‌های بهداشتی، کانترهای فروش بلیت، ساختمان‌های ستادی و اداری، خوابگاه رانندگان، مرکز اسکان مرکزی، انبار توشه مرکزی، گیت‌های کنترل بلیت بخش دیگری از این اقدامات است.

وی افزود: در کنار این اقدامات گندزدایی سطوح و دستگاه‌ها و سیستم‌های الکترونیکی و ضد عفونی کردن اتوبوس‌ها با همکاری انجمن صنفی شرکت های مسافربری،استقرار واحد پایش مسافرین ورودی به پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد با دستگاه طب سنج با همکاری جمعیت هلال احمر و حضور پرسنل خدوم هلال احمر جهت پیگیری موارد مشکوک و انتقال به مراکز درمانی نیز در این ایام مورد توجه ویژه قرارگرفته است.

بخوانید:  احیای مسیر ورود امام رضا (ع) از مرو به خراسان

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد به پیگیری های انجام شده جهت تامین سوخت ( نفت و گاز ) اتوبوس‌ها اشاره و اظهار کرد: افزایش تعداد و ساماندهی بهره‌برداری کامل از دوربین‌های نظارت تصویری، فضا سازی و اطلاع‌رسانی در فضاهای سالن‌ها و خیابان‌های پایانه‌های مسافربری و ایستگاه های سوار، اطلاع‌رسانی الکترونیکی به مسافرین،هماهنگی جهت استقرار سایر نهادها و ارگان‌های مرتبط در پایانه ها (۲۲ نهاد و ارگان) ازدیگر اقدامات ویژه برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران است.

کمالی ادامه داد: در کنار این اقدامات برای انتظام بخشی ترافیکی داخل پایانه‌های مسافربری سطح شهر مشهد با پلیس راهور و نیروهای انتظامی هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی به دیگر اقدامات انجام شده برای آمادگی پایانه های مسافربری شهرداری مشهد در استقابل از بهار اشاره و اظهار کرد: پیگیری فعالیت خوابگاه، مجتمع رفاهی و تعمیرگاهی رانندگان برای پذیرایی از رانندگان ارتباط مستقیم و فعال با رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع خدمات ایجاد شده، افزایش نیروی‌های حفاظت فیزیکی برای حفظ امنیت و نظم بخشی به قسمت‌های مختلف پایانه‌ها، شیفت‌بندی مدیران و روسای ادارات در ایام پیک بخشی دیگر از برنامه‌های سازمان برای ایام پایانی سال و نوروز۱۴۰۱ است.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد افزود: همچنین در راستای ایجاد فضایی شاد و با نشاط برای زائران و مراجعه کنندگان در پایانه های مسافربری مشهد برنامه ریزی های لازم انجام شده است.