احیای مسیر ورود امام رضا (ع) از مرو به خراسان
احیای مسیر ورود امام رضا (ع) از مرو به خراسان
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت:‌مسیر شهرک شهید باهنر محل ورود امام رضا (ع) زمانیکه از مرو به خراسان آمدند است و ایشان از این مسیر وارد خراسان شدند لذا خود احیای این مسیر برایمان دارای اهمیت ویژه‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،مسیر ورود امام رضا(ع)؛سید ابراهیم علیزاده گفت: مسیر شهرک شهید باهنر محل ورود امام رضا (ع) زمانیکه از مرو به خراسان آمدند است و ایشان از این مسیر وارد خراسان شدند لذا خود احیای این مسیر برایمان دارای اهمیت ویژه‌ای است.

علیزاده اظهارداشت: ماه امت به صورت مشارکتی با بنیاد علوی که در مناطق کم برخوردار مستقر هستند برگزار می‌شود؛ رویکردمان این است که زمینه‌هایی را در شهر فراهم کنیم تا اعتماد به نفس محلی افزایش پیدا کند برهمین اساس برنامه‌ها را با محوریت خود محله برگزار می‌کنیم.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته توسعه غرفه‌ها و افزایش کشور‌های شرکت کننده را در ماه امت شاهد هستیم و برنامه بزرگتر و کلان‌تر دیده شده است و موقعیت برنامه را نیز تغییر دادیم و هزینه‌های بیشتری نیز به مراتب اتفاق افتاده است.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد عنوان کرد: رویکرمان در مدیریت شهری و شورای شهر این است که بجای اینکه فکر کنیم افراد از مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر باید بیایند به مرکز شهر و رویداد‌های شهری را تجربه کنند ما رویداد‌های شهری را به مناطق حاشیه شهر ببریم و شهروندان را دعوت کنیم به حضور در حاشیه شهر؛ چرا که خود این رفت و آمد هم زمینه آشنایی را فراهم می‌کند و هم نشان می‌دهد ظرفیت‌های فرهنگی و منطقه‌ای در حاشیه شهر چقدر گسترده و متنوع است.

بخوانید:  تغییر رویکرد پروژه‌های زودبازده به پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی

علیزاده با بیان اینکه سیاست کلیدی شورای شهر توجه ویژه به مناطق حاشیه شهر است تصریح کرد: گاهی فکر می‌کنیم مناطق حاشیه شهر از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برخوردار نیستند در صورتیکه ظرفیت‌های بالقوه‌ای در این مناطق شاهد هستیم و سیاست اجرای رویداد در این منطقه هر چند هزینه بیشتری دارد، اما آورده بیشتری برای شهر و مردم حاشیه شهر مشهد داشته است.

وی ادامه داد:مشابه این جشنواره در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در قالب جشنواره غذای ملل داشتیم و در ایام مختلف سال تکرار خواهد شد، اما تفاوت ماه امت این است که میزبان ۱۵ کشور هستیم و برنامه‌های جانبی و هنری کشور‌های مختلف برایمان قابل اهمیت است ضمن اینکه این برنامه در قلب حاشیه شهر در حال برگزاری است درصورتیکه جشنواره غذای ملل به مرکز شهر نزدیک بود.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: مسیر شهرک شهید باهنر محل ورود حضرت رضا (ع) زمانیکه از مرو به خراسان آمدند است و ایشان از این مسیر وارد خراسان شدند لذا خود احیای این مسیر برایمان دارای اهمیت ویژه‌ای است.