ارتقا سرانه‌های مرتبط با رفاه زائران رضوی
ارتقا سرانه‌های مرتبط با رفاه زائران رضوی
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: طرح حریم رضوی، تایید و برای اجرا به شهرداری مشهد ابلاغ شده و مدیریت شهری نیز خود را مکلف به اجرای آن می‌داند؛ این طرح با قوت درحال اجراست و امیدواریم برای تسریع در پیشرفت طرح، همکاری سایر دستگاه‌های دخیل را هم داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم؛ رفاه زائران رضوی؛ مهدی ناصحی در گفتگویی با اشاره به افتتاح «ره‌باغ حضرت زهرا(س)» در منطقه ثامن، اظهارکرد: شورای شهر و مدیریت شهری دوره ششم شهر مشهد مقدس، اهمیت ویژه‌ای برای ارتقاء سرانه‌ها مرتبط با رفاه زائران رضوی و تسهیل امر زیارت قائل است.

وی با بیان اینکه طی سال‌‎های متمادی، اتفاقات مختلف و متعددی در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی رقم خورده و اخیرا شاهد افتتاح ره‌باغ حضرت زهرا(س) بودیم که موجب تسهیل تشرف پیاده زائران بارگاه ملکوتی امام‌رضا(ع) می‌شود، گفت: توسعه سرانه‌های بهداشتی، زمینه‌سازی برای دسترسی آسان و تسهیل زیارت جزو اولویت‌ها و تاکیدات شورای شهر به شهرداری است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: علاوه بر پروژه‌ مذکور، طرح‌های دیگری هم در دست اقدام بوده که امیدواریم با همت مدیریت شهری، در کوتاه‌مدت به نتیجه برسد و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از آن بهره‌مند شوند.

ناصحی در ادامه به تشریح موضع شورای شهر نسبت به طرح حریم رضوی پرداخت و تصریح کرد: این طرح، به شهرداری ابلاغ شده و مکلف به تبعیت از آن هستیم؛ براساس قوانین این طرح درحال اجراست و با تمام قدرت آن را پیش می‌بریم.

وی با اشاره به لزوم همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های حاکمیتی، خدماتی و آستان قدس رضوی در پیشبرد طرح حریم رضوی، گفت: امیدواریم با اجرایی شدن طرح، در کوتاه‌مدت شاهد ارتقاء سطح سرانه‌ها و ساماندهی بافت اطراف حرم مطهر باشیم.

ناصحی افزود: بخشی از طرح به واسطه اختلافات مالی بوجود آمده پس از ابلاغ طرح جدید، تحت‌الشعاع قرار گرفته ولی کلیت طرح همچنان با قوت و قدرت درحال اجراست و مشکلی در این مسیر وجود ندارد.