استقبال از بهار ۱۴۰۲ مشهد قابلیت بین‌المللی شدن دارد
استقبال از بهار ۱۴۰۲ مشهد قابلیت بین‌المللی شدن دارد
مشهدالرضا(ع) همیشه در موضوع استقبال از بهار پیشگام بوده و به الگویی برای تمام شهرهای کشور تبدیل شده است؛ استقبال از بهار ۱۴۰۲ مشهد مقدس، رویدادی بود که به جد می‌توان مدعی شد قابلیت بین‌المللی شدن دارد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،استقبال از بهار ۱۴۰۲ مشهد؛ مجید دبیریان در گفتگویی با بیان اینکه مشهد مقدس هرساله در مناسبت‌های مختلفی میزبان میلیون‌ها زائر و دلباخته امام‌رضا(ع)، از نقاط مختلف دنیا و کشور است، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که این توفیق در ایام نوروز ۱۴۰۲ نیز نصیب مدیریت شهری مشهد مقدس شده تا در ایامی که بهار قرآن با بهار طبیعت مقارن شده، میزبان میلیون‌ها مسافر نوروزی باشیم.

وی گفت: همانطور که اشاره شد، همزمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات سال نو، موجب شد که زائران زودتر از موعد هرساله به مشهد مقدس سفر کنند؛ با تدبیر صورت گرفته، اقدامات شهرداری مشهد در بحث استقبال از بهار، از نیمه اسفندماه آغاز شد.

دبیریان افزود: اقداماتی که دربرگیرنده حوزه های مختلفی چون فضاآرایی شهری، ایستگاه‌های استقبال از زائر، نصب و جانمایی المان‌های گل و گل‌آرایی سطح شهر، اسکان و راهنمای زائر، ایجاد پهنه‌های چهارگانه علم و نور و کودک، تامین ارزاق و مایحتاج زائران و …، است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: مشهدالرضا(ع) همیشه در موضوع استقبال از بهار ۱۴۰۲ مشهد پیشگام بوده و به الگویی برای تمام شهرهای کشور تبدیل شده است؛ استقبال از بهار ۱۴۰۲ مشهد مقدس، رویدادی بود که به جد می‌توان مدعی شد قابلیت بین‌المللی شدن دارد.

بخوانید:  ۴۵۰۰ میلیارد تومان؛ سهم قطارشهری از بودجه ۱۴۰۲ شهرداری مشهد

دبیریان گفت: قطعا طی سال‌های آتی، با تمرکز بیشتر در نقاط قوت و تلاش در جهت رفع نقاط ضعف، می‌توانیم در این جهت گام برداریم و استقبال از بهار را رویدادی اثربخش تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه میزبانی از زائران بارگاه منور رضوی و خدمات‌رسانی به مجاوران حرم امام مهربانی‌ها، افتخاری است که با عنایت حق تعالی نصیب ما شده و همه باید قدردان آن باشیم، افزود: یکی از تاکیدات شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، تسهیل امر زیارت است؛ موضوعی چندبخشی و چندوجهی که ابعاد مختلفی را برمی‌گیرد و شهرداری باید به سهم خود بهترین نقش‌آفرینی و مداخله را داشته باشد.