اصلاح نظام ارجاع کار در آینده نزدیک/ پاسخ اعتراضات را می دهیم
اصلاح نظام ارجاع کار در آینده نزدیک/ پاسخ اعتراضات را می دهیم
معاون مسکن و ساختمان از اصلاح ارجاع کار نظارت بر ساخت و ساز به منظور شفافیت، اقدام ویژه در خصوص رفع تعارض منافع خبر داد و گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان نیز در تعامل با شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در دستور کار است

به گزاش پایگاه تخصصی ساخت وساز هشتم، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: معاونت مسکن و ساختمان به همراه دفاتر زیرمجموعه این معاونت؛ دفاتر توسعه مهندسی و همچنین مقررات ملی و کنترل ساختمان، جلسات مستمر و منظمی با نمایندگان شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار می‌کند که این جلسات به زودی خروجی‌های متعددی خواهد داشت و موجب اعتلای نظام مهندسی در کشور خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان بخشی از تحولات مثبت در حوزه نظام مهندسی ساختمان و اصلاح ساخت و ساز در کشور را که به زودی نهایی و ابلاغ خواهد شد، شامل مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان (نگهداری ساختمان‌های موجود)، اقدامات ویژه در خصوص دفاتر حقوقی، آیین  دادرسی در شوراهای انتظامی و اقدام ویژه در خصوص مدیریت رفع منافع در حوزه سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان با دیگر سازمان‌ها عنوان کرد.

محمودزاده تصریح کرد: به زودی نظام ارجاع کار اصلاح خواهد شد و نتایج آن به اطلاع عموم می‌رسد. با اصلاح نظام ارجاع کار شاهد شفاف شدن خواهیم بود و اعتراض‌های مهندسان در خصوص عدم شفافیت نظام ارجاع کار با اصلاحاتی که در حال انجام است و به زودی نهایی خواهد شد، پاسخ داده می‌شود و شاهد رفع ابهام در این خصوص خواهیم بود.

بخوانید:  هزینه بیمه اجباری منازل چقدر است؟

وی همچنین در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان و فرآیند آن، توضیح داد: در خصوص قانون نظام مهندسی ساختمان با اعضای هیات‌مدیره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در حال رایزنی هستیم تا این موضوع به جریان بیفتد و اصلاحات موردنظر در قانون، اعمال شود.

  • منبع خبر : ایلنا