تصویر اقامتگاه بوم گردی ماجرا؛ برگزیده جشنواره معماری جهانی شد
تصویر اقامتگاه بوم گردی ماجرا؛ برگزیده جشنواره معماری جهانی شد
در حالی رسانه های مطرح جهانی منتخب سازه های معماری برتر و دیدنی سال ۲۰۲۱ میلادی را به نمایش می گذارند که معماری تمام رنگی اقامتگاه بوم گردی ماجرا در جزیره هرمز ایران در جایگاه نخست قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،اقامتگاه بوم گردی ماجرا؛ جشنواره جوایز جهانی معماری فهرست کوتاه سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد. عکاسان برگزیده این دوره. سازه ها و مناظر تکمیل شده جهان بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ را به تصویر کشیده اند. فهرست کوتاه ۲۰۰ نفره از بین بیش از ۷۰۰ اثر انتخاب شده است.

موضوع جشنواره ۲۰۲۱ معماری شهر: سرسبزی، بهداشت و شهرسازی است. در حالی رسانه های معتبر جهان منتخب سازه های معماری برتر و دیدنی  سال ۲۰۲۱ میلادی را به نمایش می گذارند که معماری تمام رنگی اقامتگاه «ماجرا» در جزیره هرمز ایران در جایگاه نخست قرار می گیرد.

اقامتگاه بوم گردی ماجرا؛ برگزیده جشنواره معماری جهانی شد

تصویر اصلی: «اقامتگاه ماجرا» از ایران، خلق شده توسط گروه معماری «ZAV»، جزیره هرمز، ایران. عکس: جشنواره جهانی معماری / اقامتگاه ماجارا / معماران ZAV دوشنبه ۲۶ جولای ۲۰۲۱ ۰۸.۳۰ BS

نکته حائز اهمیت این گزارش را می توان برگزیده شدن تصویر معماری خارق العاده «اقامتگاه ماجرا» در جزیره هرمز و متعلق به کشورمان ایران دانست. که در دنیای پیشرفته علمی مهندسی و معماری امروز جهان، خودنمایی کردن. اثری از سرزمینمان نشان از توان داخلی و قابلیت های بالقوه گردشگری و هنری فرهنگی ایران دارد.

اقامتگاه بوم گردی ماجرا؛ برگزیده جشنواره معماری جهانی شد

درباره اقامتگاه بوم گردی ماجرا

«اقامتگاه بوم گردی ماجرا» واقع در جزیره توریستی و گردشگری هرمز در سال ۲۰۲۰ ساخته شد و با توجه به معماری منحصر به فرد و خلاقانه در همین سال برنده طلایی مسابقه «تیدای تیوان» نیز شد. بافت بسیار جذاب و متفاوت اقامتگاه ماجرا برگرفته از فضای جزیره هرمز با خاک های رنگی است. به همین دلیل گنبدهای خشتی این مجموعه به رنگ های مختلف و بسیار زیبا ساخته شده است.