اقدامات و عملکرد باید با محوریت «مردم» باشد
اقدامات و عملکرد باید با محوریت «مردم» باشد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: یکی از مشکلات غالب مراجعان در منطقه 9، مربوط به طرح تفصیلی ابلاغی بود؛ این موضوع را در جلسه مشترک با کمیسیون شهرسازی و معماری مورد بررسی قرار می‌‌دهیم تا بتوان مشکلی از مردم را برطرف کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، مردم؛حسین حسامی، عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ضمن بازدید سرزده از منطقه ۹ شهرداری مشهد، به گفتگو با ارباب رجوع و کارکنان این مجموعه نشست.

حسامی در پایان این بازدید، با بیان اینکه شهرداری مشهد مقدس، وظایف مختلفی را عهده‌دار بوده و خدمات متعددی را به صورت مستقیم به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ارائه می‌دهد، اظهارکرد: برهمین اساس، یکی از وظایف مهم شورای شهر، نظارت بر این مجموعه و برقرار ارتباط مستقیم با ذی‌نفعان، اعم از زائران و مجاوران و همچنین کارکنان شهرداری برای آشنایی بیشتر با مسائل و نقطه نظرات آنهاست.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سرمایه انسانی در هر مجموعه و سازمانی، گفت: شرط ارائه خدمات به ارباب رجوع و عموم مردم، صیانت از حق و حقوق کارکنان مجموعه و تلاش در جهت حل و فصل مشکلات و پاسخگویی به نیازها و تقاضاهای آنهاست.

حسامی افزود: از سوی دیگر، با برقراری ارتباط مستقیم بین مردم و مسئولان، می‌توان توصیه‌های سازنده و مطلوبی برای ارتقاء سطح ارائه خدمات را دریافت کرد؛ خروجی این بازدیدها و راهکارها و نقطه‌نظرات را در جلسات کارگروه‌های تخصصی و کمیسیون‌های شورای شهر مورد بررسی کارشناسی قرار خواهیم داد تا وارد فاز عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به فرمایشات امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) که فرمودند «مردم ولی‌نعمت ما هستند»، گفت: اقدامات و کارها باید با محوریت مردم باشد چراکه ذی‌نفع اصلی این شهر، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی هستند.

حسامی با بیان اینکه بی‌شک حضور اعضای شورای شهر و مدیران در بین مردم مایه خیر و برکت است، افزود: مردم باید احساس کنند که بین آنها و مسئولان، فاصله‌ای نیست و صرفا روی خدمت به عموم متمرکز شده‌اند.

یکی از مسائل و مشکلات غالب مطرح شده از سوی مراجعان، مربوط به طرح تفصیلی جنوب‌غرب مشهد بود و حسامی در این خصوص گفت: با ابلاغ طرح تفصیلی جنوب‌غرب مشهد، محدودیت‌هایی از حیث شهرسازی ایجاد شده و همین امر مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: در اسرع وقت نشست مشترک کمیسیون‌های «برنامه و بودجه» و «شهرسازی و معماری» با حضور شهرداران مناطق ۹ و ۱۱ و معاونت‌های شهرسازی و معماری و مالی و پشتیبانی شهرداری برگزار خواهد شد تا مساله طرح تفصیلی جنوب‌غرب مشهد مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و بتوانیم دغدغه مردم را برطرف کنیم.