انتشار ۲.۷ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از ابتدای شورای ششم مشهد
انتشار ۲.۷ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از ابتدای شورای ششم مشهد
بسیار خرسندیم که با درایت و ریل‌گذاری‌های صورت گرفته، عملکرد رضایتبخشی را در حوزه معاونت اقتصادی شاهد هستیم و دستاوردهای امسال نسبت به سال گذشته ملموس‌تر است؛ براساس گزارش‌ها، بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ حوزه اقتصادی، زودتر از موعد محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت وساز هشتم، اوراق مشارکت؛ سیدابراهیم علیزاده در حاشیه بازدید از معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد مقدس، با بیان اینکه مشهدالرضا(ع) به برکت وجود بارگاه منور رضوی، به عنوان شهری جهانی شناخته می‌شود و اثرگذاری بین‌المللی دارد، اظهارکرد: از سوی دیگر، موقعیت جغرافیایی مشهد نیز بر اهمیت این شهر افزوده است؛ همین ویژگی‌ها، فرصت و چشم‌انداز بسیار مهم و حائز اهمیتی را پیش روی حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این شهر قرار می‌دهد.

وی با تشریح اهمیت تقویت سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌ها، گفت: بی‌شک اگر به دنبال تقویت و ارتقاء تمام‌ساحتی شهر هستیم، باید تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل را استحصال، شناسایی و آنها را برای سرمایه‌گذاری معرفی کنیم؛ اتفاق مهمی که باید از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری دنبال شود.

علیزاده با اشاره به نقش سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری شورای شهر برای شهرداری، افزود: شورای ششم شهر مشهد مقدس، با جدیت کامل حامی حوزه سرمایه‌گذاری است؛ چه سرمایه‌گذاری نقد و چه سرمایه‌گذاری غیرنقد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: براساس همین رویکرد و نگاه، با مصوبه شورای شهر به شهرداری مشهد اجازه داده شد که ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی برای بافت‌های فرسوده شهری و ساماندهی حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی از محل بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور منتشر نماید.

علیزاده با بیان اینکه براساس گزارشات معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد، از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده که ۱۰۰ درصد ضمانت آن با دولت و بازپرداخت ۵۰ درصدی اصل و سود با شهرداری است، گفت: بسیار خرسندیم با پیگیری‌های این معاونت برای اولین بار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز برای طرح‌های حمل‌ونقل عمومی و خرید اتوبوس منتشر شده است؛ شورای شهر مجوز انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را به شهرداری داده.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از محورهای تمرکز اصلی فعالیت‌های معاونت اقتصادی شهرداری، کمک به پروژه‌های کلان عمرانی شهر و کلان اقتصادی باید باشد، افزود: این رویکرد موجب می‌شود که عایدات بیشتری نصیب شهر شود؛ اتفاق مبارکی که بی‌شک ثمره آن مشمول حال زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خواهد شد.

بخوانید:  جهانشهر با بودجه محلی اداره نخواهد شد

علیزاده با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه حوزه اقتصادی شهرداری در سال گذشته، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که با درایت و ریل‌گذاری‌های صورت گرفته، عملکرد رضایتبخشی را در حوزه معاونت اقتصادی شاهد هستیم و دستاوردهای امسال نسبت به سال گذشته ملموس‌تر است؛ براساس گزارش‌ها، بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ حوزه اقتصادی، زودتر از موعد محقق خواهد شد.

وی با بیان یکی از اصول و محورهای فعالیتی شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره برنامه‌محوری است، گفت: اگر به دنبال ارتقاء بهره‌وری و اثربخشی فعالیت‌ها هستیم، باید به اصل برنامه‌ریزی پایبند باشیم؛ برهمین اساس، به منظور اجرای برنامه‌های تدوین شده، باید برش عملیاتی در این خصوص تهیه و اجرا شود.

علیزاده، توجه به حاشیه شهر را شعار محوری و رویکرد شاخص شورای شهر و شهرداری در این دوره عنوان کرد و افزود: از جمله سیاست‌های ما، توسعه متوزان و عدالت‌محور مشهدالرضا(ع) است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: طبق همین رویکرد، پروژه‌های زودبازده و اعتمادساز را تعریف کردیم تا مسائل و مشکلات محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر براساس خواست و مطالبه مردمی پاسخگویی شود؛ اقدامی که در ادوار مختلف مدیریت شهری سابقه نداشته است.

علیزاده در ادامه با اشاره حوزه ماموریتی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد مقدس، گفت: با توجه به تخصیص بودجه ویژه حاشیه شهر در بودجه سال ۱۴۰۱ معاونت اقتصادی، شیب اجرا و تعریف پروژه‌های مختلف باید به سمت این پهنه‌ها باشد و برش ویژه‌ای برای حاشیه شهر دیده شود.

وی در پایان با تقدیر از عملکرد معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد، گفت: امیدواریم با تکیه بر روش‌های نوین و اصول کارآمد اقتصادی‌ و تکیه بر علوم روز بتوانیم پویایی مضاعفی را در حوزه اقتصاد شهر مشهد رقم بزنیم و موجبات اعتلا روزافزون جهانشهر برکت و کرامت را فراهم آوریم.