انواع سبک مبلمان اداری در دکوراسیون ادارات و شرکت‌ها
انواع سبک مبلمان اداری در دکوراسیون ادارات و شرکت‌ها
با گسترش کسب‌وکارها استفاده از مبلمان اداری افزایش یافته است. مبلمان اداری در سبک‌های گوناگونی طراحی می‌شود و انواع متفاوتی دارد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، انواع سبک مبلمان اداری علاوه بر ادارات در دفاتر وکلا، مطب پزشکان و دندان‌پزشکان، سینماها و … استفاده می‌شود. مبلمان اداری در سبک‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در زیر به برخی از این سبک‌ها اشاره می‌کنیم:

انواع سبک مبلمان اداری

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین سبک‌ها در صنعت مبلمان اداری است. بیشترین متریال استفاده شده در این سبک چوب است، البته این متریال چوبی با پوششی از رنگ پلی‌استر یا پلی‌اورتان براق می‌شوند و نمای زیبایی می‌آفریند.

مبلمان در سبک کلاسیک از کیفیت مطلوبی برخوردار است زیرا از چوب‌های بادوام و مقاومی مثل گردو، چنار، راش، افرا و کاج استفاده می‌شود که باعث طول عمر بالا و ماندگاری آن می‌شود، بنابراین این سبک قیمت بالایی دارد، البته تزیینات و منبت‌کاری روی چوب بر قیمت بالای این سبک تأثیر زیادی گذاشته است.

معمولاً رنگ مبلمان در سبک کلاسیک تیره است، البته در رنگ‌های روشن هم ساخته می‌شود. مبلمان در این سبک در دو طرح ساده و سلطنتی طراحی و ساخته می‌شود، از معروف‌ترین لوازم اداری به سبک کلاسیک میز مدیریت سلطنتی است که بسیار باشکوه و باابهت می‌باشد. ناگفته نماند، سبک کلاسیک شکوه، وقار و حسی گرم و صمیمی به محیط القا می‌کند، در واقع آرامش و گرمای چوب و نقش و نگارهای ظریف و زیبای روی آن چنین فضایی را خلق می‌کند.

انواع سبک مبلمان اداری
سبک کلاسیک

سبک مدرن

مبلمان اداری مدرن دارای سبک و طرح ساده‌ای هستند. این سبک از اشکال هندسی الگو می‌گیرد و بیشتر از جنس فلز، شیشه و چوب ساخته می‌شوند. این سبک رنگ‌بندی متنوع و طرح‌های ساده و زیبایی دارند، رنگ‌ها در این سبک روشن و پرانرژی هستند. استفاده از رنگ‌های شاد و پرانرژی باعث افزایش راندمان کار در این سبک می‌شود.

مبلمان اداری در سبک مدرن نسبت به سبک کلاسیک قیمت پایین‌تر و وزنی سبک‌تر دارد، سبک مدرن به‌روزتر بوده و کارایی بالاتری دارد. محصولات مدرن کاملاً ارگونومی هستند. در سبک مدرن امکاناتی مثل کابل شبکه، سیم برق و … درون وسایل تعبیه می‌شوند.

فضا در این سبک با استفاده از پارتیشن‌ها تفکیک می‌شود. پارتیشن‌ها جلوه‌ای مدرن و شیک دارد که باعث ایجاد فضایی دوستانه می‌شود و کارمندان را مجاب به انجام وظایف خود می‌کنند. باید گفت که در طراحی پارتیشن‌ها و میزهای کارگروهی بیشتر از فلزات و صفحات شفاف مثل شیشه استفاده می‌شود.

سبک مدرن

سبک تفسیری

یکی دیگر از انواع سبک مبلمان اداری ترکیبی از سبک کلاسیک و سبک مدرن است. وسایل در این سبک بیشتر به رنگ طلایی و نقره‌ای هستند و حالت قدیمی و کلاسیک دارند، با این تفاوت که برخی نوآوری‌های سبک مدرن در آن اعمال شده است.

سبک مدرن مینیمالیستی

ساده بودن از مشخصات سبک مدرن مینیمالیسیتی است. در این سبک معمولاً از رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری، طوسی، بژ، دودی، کرمی و … استفاده می‌شود که به راحتی در کنار رنگ‌های دیگر قرار می‌گیرند. حضور نور و روشنایی در محیط نیز از مشخصه‌های این سبک است.

اگر می‌خواهید فضای اداری را طوری طراحی کنید که کارمندان تمرکز بیشتری داشته باشند، سبک مینیمایستی بهترین انتخاب است، این سبک بدون هیچ تجملی طراحی می‌شود و همین سادگی موجب تمرکز کارمندان و کارایی بالا در آن‌ها می‌شود.

اگر محیط کار شما کوچک است، باید بدانید که استفاده از سبک مینیمال در دکوراسیون اداری باعث بزرگ نشان دادن محیط می‌شود، سبک مینیمال در طراحی فضاهای کوچک انتخاب مناسبی است. چیدمانی ساده، وجود نور و رنگ‌های روشن فضا را بزرگ جلوه می‌دهد.

انواع سبک مبلمان اداری
سبک مدرن مینیمالیستی

سبک روستیک

در سبک روستیک از متریال طبیعی استفاده می‌شود، به طوری که از نظر فرم و بافت به طبیعت نزدیک باشد. این سبک ساختاری خام و نپخته با جزئیات زمخت و ناصاف دارد و بر آن است تا احساس و الهامی از طبیعت را در فرد زنده کند. شاخه‌ها و تنه درخت در کنار الیاف و کناف، متریال اصلی این سبک محسوب می‌شود.

بخوانید:  آشنایی با سبک رترو؛ طراحی با ذوق و سرزندگی

در مبلمان‌های سبک روستیک از مواد و مصالح بازیافتی نیز استفاده می‌شود. این مبلمان‌ها طرح‌های منظم و با قاعده‌ای ندارند و همان طور که گفته شد، در ساخت آنها از تنه درختان، شاخه و چوب‌های شکسته شده استفاده می‌شود. معمولاً چوب‌ها رنگ یا جلا داده نمی‌شود، تنها با پوششی مات‌اندود می‌شوند. این سبک حس سادگی و قدیمی بودن را القا می‌کند.

چوب و نور خورشید از ویژگی‌های سبک روستیک هستند. وجود پنجره‌ای بزرگ برای داشتن نور خورشید در این سبک بسیار پراهمیت است. نور طبیعی در این سبک اهمیت ویژه‌ای دارد تا جایی که از پرده‌های روشن برای عبور نور استفاده می‌کنند.

سبک روستیک بیشتر در دکوراسیون منازل به کار گرفته می‌شود و در فضاهای کاری خیلی استفاده نمی‌شود، اما می‌توان سبک روستیک را با سبک مدرن ترکیب کرد. هر دو سبک با ایجاد روشنایی و القای حس آرامش همراه هستند، بنابراین می‌توان از پنجره‌های بزرگ، رنگ‌های روشن و طبیعی و مبلمان مدرن چوبی استفاده کرد و فضایی مدرن و صمیمی در محیط کاری خلق کرد.

سبک روستیک

سبک رترو

سبک رترو بازگشت به گذشته را القا می‌کند و یادآور حسی نوستالژیک است. سبک رترو آمیخته‌ای از گذشته و امروز است. مبلمان در این سبک از مدل‌های قدیمی الهام می‌گیرد، اما متناسب با دوره امروزی بازسازی می‌شود. بهتر است بدانید، از ویژگی‌های مبلمان دوران قدیم، عناصر چوبی جلا داده شده هستند.

در این سبک از رنگ‌های شاد و پرانرژی استفاده می‌شود، درواقع رنگ‌ها در سبک رترو در اولویت قرار دارند و مهم‌ترین عنصر محسوب می‌شوند. رنگ‌هایی که در این سبک استفاده می‌شود اغلب رنگ‌های زنده‌ای مثل قرمز، نارنجی و صورتی هستند، در کنار این رنگ‌های تند، رنگ‌های زرد خردلی، ارغوانی و آبی نیلی نیز به کار گرفته می‌شود.

سبک رترو

سبک ماوریک

سبک ماوریک زیرمجموعه‌ای از سبک مدرن است که رویکردی مبتکرانه دارد. طراحی این سبک کمی ناآشنا و غیر معمول است. سبک ماوریک به هیچ قانونی پایبند نیست، سبکی زیرکانه، غیرمعمول و نامتعارف که مملو از ابتکار و نوآوری است.

همان طور که گفته شد، این سبک از هیچ قانونی پیروی نمی‌کند، رنگ‌ها به طور تصادفی انتخاب می‌شود، در انتخاب رنگ‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد، حتی می‌توان از رنگ‌های پرزرق‌وبرق و نامتعارف در کنار هم استفاده کرد. سبک ماوریک سبک بازی با رنگ‌هاست، سبکی که فضا را متفاوت جلوه می‌دهد. در این سبک می‌توانید آزادانه از رنگ‌ها استفاده کنید.

انواع سبک مبلمان اداری
سبک ماوریک

سبک معاصر

یکی دیگر از انواع سبک‌های دکوراسیون اداری سبک معاصر می‌باشد که ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است. سبک معاصر مانند سبک مینیمال سبکی ساده و بی‌پیرایه است. مبلمان اداری در این سبک از چوب ساخته می‌شوند و با رنگ‌های خنثی و ساده، اشکال و خطوط ساده و مستقیم طراحی می‌شود. سبک معاصر با رنگ‌های خاکستری، سیاه و سفید شناخته می‌شود.

سبک معاصر

سبک هایتک (تکنولوژی بالا)

استفاده از تکنولوژی، ویژه این سبک است. طراحی داخلی در سبک هایتک از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده می‌شود؛ به عنوان مثال در این سبک از دراپ باکس، گوگل درایو و اسکای درایو برای کاهش مصرف کاغذ استفاده می‌شود، همین طور از صفحات نمایشی دیواری لمسی و تکنولوژی‌های ارتباطی در اتاق کنفرانس استفاده می‌شود.

سبک هایتک نمایی نوآورانه از سبک مدرن می‌باشد، البته سادگی و بی‌آلایشی که در سبک مدرن وجود دارد در این سبک دیده نمی‌شود.

انواع سبک مبلمان اداری
سبک هایتک
  • منبع خبر : ویکی ساختمون