اولین هتل فضایی جهان در سال ۲۰۲۷ افتتاح می‌شود!
اولین هتل فضایی جهان در سال ۲۰۲۷ افتتاح می‌شود!
به تازگی شرکت Orbital Assembly (یا Orbital Assembly Corporation) به عنوان اولین شرکت ساخت و ساز فضایی جهان در مقیاس بزرگ خبر از افتتاح اولین هتل فضایی جهان در سال ۲۰۲۷ میلادی داده است!

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، عملیات ساخت و ساز اولین هتل فضایی جهان که Voyager Station نام دارد، در سال ۲۰۲۵ میلادی آغاز خواهد شد و زیربنای آن در مدار اطراف زمین خواهد بود! شرکت Orbital Assembly که چندی پیش تغییرات مدیریتی قابل توجهی را تجربه کرد و خلبان سابق، John Blincow مدیریت این کمپانی ساخت و ساز فضایی را برعهده گرفت، تصمیم دارد با ساخت این هتل فضایی، انقلاب صنعتی دیگری را رقم بزند و نوآوری های قابل توجهی را در صنعت فضا مهیا سازد.

پروژه Voyager Station به شکل یک دایره بزرگ خواهد بود که می چرخد و گرانشی مصنوعی تولید می ‌کند که مشابه گرانش روی سطح ماه خواهد بود! در توضیح بیشتر این موضوع چنین می توان گفت که تصور کنید یک سطل پر از آب را به صورت دایره ای و با سرعت می چرخانید؛ در این شرایط آب در داخل سطل باقی می ماند و به بیرون ریخته نمی شود! این پروژه فضایی نیز گرانش را به روشی این چنینی شبیه سازی می کند.

طراحی پروژه اولین هتل فضایی جهان

اولین هتل فضایی جهان شامل فضاهای گوناگونی چون رستواران های مختلف، سینما، اسپا و… خواهد بود و با ۱۱۲ خدمه ی خود، قابلیت سرویس دهی به ۲۸۰ مهمان را خواهد داشت. این هتل همچنین به کپسول‌ هایی مجهز خواهد بود که به بخش بیرونی حلقه چرخنده متصل می شود و احتمالا برخی از آنها برای انجام تحقیقات فضایی به ناسا و سازمان فضایی اروپا اجاره داده می شوند.

بخوانید:  هتل Opus دبی؛ طراحی شگفت‌انگیز از گروه معماران زاها حدید

John Blincow، مدیر شرکت Orbital Assembly درباره این پروژه می گوید:

” ما در تلاش هستیم تا برای مردم جهان، امکان سفرهای تفریحی فضایی را فراهم نماییم! تجربه ای که پیش از این تنها در فیلم های علمی-تخیلی مطرح شده بود. “

این هتل دارای ۲۴ ماژول اختصاصی است که به حلقه‌ های بیرونی ایستگاه فضایی متصل می شوند و به برای خدمه خود، فضای تامین اکسیژن، فضای تامین نیرو، فضای تصفیه آب، سالن‌ های ورزشی، فضای آشپزخانه،فضای رستوران و همچنین اقامتگاه اختصاصی برای مهمان ‌هایی که قصد اقامت بیشتری را دارند، اختصاص یافته است. از نکات جالب توجه این هتل فضایی، سالن‌ های ورزشی آن است! این پروژه یک سالن بازی بسکتبال خواهد شد؛ افرادی که در این سالن به بازی بسکتبال خواهند پرداخت می توانند به دلیل بی وزنی محیط، به هنگام پرش، بیشتر اوج بگیرند و لذت متفاوتی را تجربه نمایند.

هنوز جزئیاتی پیرامون هزینه ساخت این هتل و یا هزینه یک شب اقامت در این هتل اعلام نشده است!

اولین هتل فضایی جهان
اولین هتل فضایی جهان
  • منبع خبر : architecturaldigest.com