ایده‌های تغییر دکوراسیون منزل با هزینه کم!
ایده‌های تغییر دکوراسیون منزل با هزینه کم!
شاید تغییر دکوراسیون داخلی با هزینه کم به نظر شما غیر ممکن باشد، اما ایده های خلاقانه ای وجود دارند که کمک می کنند یک دکوراسیون مقرون به صرفه و اقتصادی اجرا کنید.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، تغییر دکوراسیون منزل با هزینه کم، نیازمند اطلاع داشتن از نکاتی است که شما با رعایت آن ها می توانید با حداقل بودجه، حداکثر تغییرات دلخواه را در فضای منزل خود ایجاد نمایید. بنابراین، اگر مایل هستید یک تغییر مقرون به صرفه در دکوراسیون داخلی منزل خود ترتیب دهید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ایده های ساده در بسیاری از موارد می توانند کلید حل مشکلات شما در رابطه با تغییر دکوراسیون داخلی باشند. وقتی بحث تغییر و تحول در دکوراسیون داخلی به میان می آید، بسیاری از افراد به پیاده سازی ایده های گران قیمت و ایجاد تحولات اساسی فکر می کنند. بسیاری از افراد نمی دانند که می توانند با کمک گرفتن از ایده های ساده نیز بخش های مختف منزل خود را با تغییرات کوچکی عوض کرده و در کل، تغییر قابل توجهی را در منزل خود احساس کنند. در واقع، این تغییرات کوچک هستند که در کنار هم جای گرفته و تحولات بزرگ را سبب می شوند. حتی ممکن شما هزینه های بسیار زیادی را صرف این کار کنید، اما به نتیجه دلخواه خود نرسید.

اگر شما خلاق و مبتکر باشید، می توانید با انجام تغییرات کوچک، باعث ایجاد تغییرات گسترده شوید. تغییر رنگ ملزومات و لوازم دکوری، استفاده از عناصر جدید و ساخته دست خودتان و هزاران کار دیگر هست که با انجام آن ها می توانید حس و حال فضا را عوض کنید و به این شکل با مقرون به صرفه ترین ایده ها به نتیجه خوبی برسید.

تغییر دکوراسیون منزل با هزینه کم

نصب قاب عکس

قاب عکس از جمله ملزوماتی است که معمولا خرید آن هزینه زیادی در بر نمی گیرد. با این حال، قاب عکس می تواند فضای زندگی شما را زیبا و دلنشین کند. شما می توانید با قرار دادن قاب عکس روی دیوارها یا میزهای خانه خود و بخش های دیگری که احساس می کنید به قرار گرفتن اکسسوری نیاز دارند، گالری خاطرات زندگی خود را به وجود آورید.

اگر نمی توانید هزینه زیادی برای تغییر دکوراسیون داخلی صرف کنید، می توانید از قاب عکس استفاده کنید. حتی اگر نمی توانید قاب عکس جدید بخرید، قاب های قدیمی خود را با کمی خلاقیت تغییر دهید. برای مثال می توانید رنگ آن ها را عوض کنید تا ظاهری جدید به فضای زندگیتان بدهید.

استفاده از گیاهان

زندگی امروزی، شلوغ، ماشینی و خسته کننده است و سبب می شود ما وقت کم تری را در فضای سبز و در دل طبیعت سپری کنیم. چنین شرایطی باعث شده صاحبان خانه از گیاهان طبیعی در دکوراسیون داخلی منازل خود بهره بگیرند تا احساس طراوت و شادابی را به فضای زندگی خود بیاورند.

این عناصر سبز و روحیه بحش، در بسیاری از مواقع، قادر هستند تغییرات بسیار خوبی در ظاهر دکوراسیون داخلی منزل ایجاد کنند و روح شما را جلا ببخشند. هزینه خرید چند گیاه، خیلی زیاد نیست و تقریبا هر کسی از پس خریدن گیاهان طبیعی بر می آید. بنابراین، این هم می تواند گزینه خوبی برای یک تغییر مقرون به صرفه باشد.

تغییر دکوراسیون منزل با هزینه کم

تغییر رنگ ها برای تغییر دکوراسیون منزل با هزینه کم

رنگ ها یکی از مهم ترین موارد در دکوراسیون داخلی هستند. وقتی رنگ یک فضا یا متریال را عوض می کنید، تغییر چشمگیری در فضای اطراف آن ایجاد می نمایید. شما می توانید رنگ ها را اهرمی برای تغییر دکوراسیون منزل با کم ترین بودجه بدانید. یکی از ایده های جالب برای تغییر دکوراسیون منزل، تغییر رنگ ملزوماتی مانند مبلمان، کوسن ها، فرش ها و پرده ها است. اگر تغییر گسترده تری می خواهید، می توانید رنگ دیوارها را نیز عوض کنید. اگر به کاغذ دیواری علاقه دارید، طرح و رنگ کاغذ دیواری را تغییر دهید. همچنین می توانید به جای این کارها که شاید هزینه شان کمی زیاد به نظر برسد، استیکرها را به کار ببرید.

بخوانید:  بهترین کاغذ دیواری ها برای آشپزخانه کدامند؟

چسباندن استیکرهای دیواری

همان طور که در انتهای بند بالا اشاره شد، استیکرهای دیواری نیز گزینه خوبی برای ایجاد یک تغییر مناسب در دکوراسیون داخلی هستند و معمولا قیمت خوبی هم دارند. استفاده از استیکر دیواری را می توان یک روش ساده و کم هزینه برای تزیین دیوارهای منزل دانست. خوشبختانه تنوع استیکرها از نظر طرح و رنگ زیاد است و شما می توانید برای فضاهای مختلف خانه خود، استیکر تهیه کنید. کافی است مدل های متنوع استیکر را ببینید تا متوجه شوید چقدر راحت می توان مدل مورد نظر را از میان آن ها پیدا کرد.

استفاده از شمع های فانتزی

شمع، یک عنصر آرامش بخش و شیک است که بسیاری از افراد به استفاده از آن در دکوراسیون داخلی علاقه دارند. شمع ها می توانند فضای خسته کننده و یکنواخت منزل شما را عوض کنند. اگر عاشق داشتن فضایی رمانتیک هستید، می توانید برای تغییر فضای زندگی خود از شمع های فانتزی استفاده کنید. خرید شمع های فانتزی، هزینه چندان زیادی به همراه نخواهد داشت.

جلوه شمع ها می تواند تکمیل کننده دکوراسیون خانه شما باشد و فضایی دراماتیک و زیبا ایجاد کند. شما می توانید خودتان نیز شمع های فانتزی درست کنید. به این شکل، هزینه کم تری نیز صرف خواهد شد. خاصیت جالب شمع های فانتزی، این است که در کنار زیبایی و روشنایی ملایمی که به فضا می دهند، معمولا عطر خوبی نیز دارند.

سر و سامان دادن مبلمان در دکوراسیون داخلی با هزینه کم

مبلمان از مهم ترین و اساسی ترین ملزومات منزل هستند. شاید خرید مبلمان جدید برای شما هزینه بر باشد، اما لازم نیست برای ایجاد تغییر، حتما مبلمان جدید بخرید. راه های دیگری نیز هست. با ایجاد تغییراتی در مبلمان فعلی خود، شما خواهید توانست به خواسته خود برسید. عوض کردن کاور مبل ها، خرید کوسن های جدید یا عوض کردن روکش آن ها و رنگ زدن پایه مبل های قدیمی می تواند ظاهر خانه شما را تا حد زیادی عوض کند. به خاطر داشته باشید که مبلمان قدیمی در دکوراسیون امروزی، جلوه خوبی ندارند. اگر می خواهید دکوراسیون داخلی منزل خود را به روزرسانی کنید، باید ظاهر مبلمان خود را نیز عوض کنید.

تغییر دکوراسیون منزل با هزینه کم
تغییر دکوراسیون منزل با هزینه کم
  • منبع خبر : پویانو