بازدید آنلاین از دوسالانه معماری ونیز ۲۰۲۱
بازدید آنلاین از دوسالانه معماری ونیز ۲۰۲۱
هفدهمین دوسالانه معماری ونیز (به عنوان بخشی از رویداد بین المللی دوسالانه ونیز) در سال ۲۰۲۰ میلادی، به مدیریت هاشم سرکیس (Hashim Sarkis) ، معمار لبنانی و رئیس مدرسه معماری دانشگاه MIT ایالات متحده آمریکا که قرار بود در همان سال برگزار شود، به دلیل همه گیری گسترده بیماری کرونا به حالت تعلیق درآمد و براساس بیانیه‌ رسمی دوسالانه ونیز، برگزاری این رویداد معماری به سال ۲۰۲۱ میلادی موکول شد. تا چند روز آینده این رویداد بین المللی معماری، کار خود را در سالن‌ های جیاردینی و آرسناله شهر ونیز آغاز خواهد نمود!

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، بازدید آنلاین ار دوسالانه معماری ونیز ۲۰۲۱: هفدهمین دوسالانه بین المللی معماری ونیز با عنوان ” ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟ ” یا ?How will we live together پذیرای علاقمندان خود از ۲۲ می تا ۲۱ نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی یا اردیبهشت ماه تا آبان ماه سال ۱۴۰۰ شمسی، به مدت ۶ ماه می باشد. دوسالانه معماری ونیز (Biennale Architettura)، فرصتی ایده آل برای معماران و طراحان است تا با پروژه‌ های جدیدی که در غرفه‌ های مختلف، با مضامین مختلف ترتیب داده شده‌ اند، آشنا شوند. اما نکته ی جالب توجه پیرامون برگزاری این رویداد بین المللی در سال ۲۰۲۱ میلادی، امکان بازدید از غرفه ها به صورت آنلاین است!

بازدید آنلاین از دوسالانه معماری ونیز

در دوسالانه معماری ونیز امسال، پلتفرم متفاوت و ارزشمندی رونمایی شده است! این امکان جدید که Biennale Pavilions نام دارد (به آدرس biennalepavilions.com)، امکان بازدید از غرفه های کشورهای مختلف را به صورت آنلاین و دیجینال فراهم آورده است.

می توان گفت رویداد امسال، رویدادی تعاملی است میان دنیای فیزیکی و دیجیتال! تعاملی که امکان حضور علاقمندان را در این رویداد، از هر گوشه از این کره خاکی فراهم میسر ساخته است. ۱۹ غرفه ملی در رویداد امسال، محتوای خود را علاوه بر دنیای فیزیکی، بر بستر دیجیتال نیز ارائه می دهند؛ این کشورها عبارتند از استونی ، سوئیس ، لیتوانی ، انگلیس ، فنلاند ، لوکزامبورگ ، اتریش ، کانادا ، جمهوری دومینیکن ، فرانسه ، گرنادا ، کویت ، لتونی ، کشورهای نوردیک (شامل دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد و همچنین قلمروهای خودمختار الند، گرینلند، سوالبار و فاروئه) ، لهستان ، سنگاپور ، ایالات متحده آمریکا ، هلند و ترکیه.

دوسالانه معماری ونیز ۲۰۲۱

بازدید آنلاین از دوسالانه معماری ونیز به چه شکل خواهد بود؟

دوسالانه معماری ونیز سال ۲۰۲۱ میلادی بر مضمون متفاوتی تاکید دارد: بررسی و چاره اندیشی پیرامون گسترش شکاف های سیاسی و رشد نابرابری های اقتصادی در جهان. این مضمون در تلاش است تا معماران و طراحان را در طراخی فضاهایی سخاوتمندانه و بخشنده یاری نماید.

بخوانید:  نگاهی بر هفدهمین دوسالانه معماری ونیز

در انتها بدنیست بدانید دوسالانه ونیز (Venice Biennale) یا بینال ونیز، نمایشگاهی از آثار هنری معاصر است که از سال ۱۸۹۵ میلادی و هر دو سال یکبار (در سال‌ های فرد میلادی) در شهر ونیز کشور ایتالیا برگزار می شود. شهردار ونیز در سال ۱۸۹۳ میلادی به فکرِ نمایشگاهی بود تا هنرمندان ایتالیا، جایی برای نمایش آثار خود داشته باشند. آرام آرام کشورهای دیگری نیز پیدا شدند و به مرور غرفه‌ های ثابتی برای آن‌ ها در نظر گرفته شد. با جهانی‌ شدنِ جشنواره، هنرهای ارائه‌ شده هم منحصر به تجسمی نماند و کار به هنرهای دیگر نیز رسید! تا جایی که بعضی از آن‌ ها هر سال برگزار می‌ شوند. در دهه‌ ی ۱۹۳۰ میلادی بخش های فیلم، موسیقی و تئاتر و در دهه ی ۱۹۸۰ میلادی نیز پای معماران نیز به این نمایشگاه باز شد.

  • منبع خبر : هنر و معماری آبگینه