با جدیدترین سبک‌های دکوراسیون داخلی آشنا شوید
با جدیدترین سبک‌های دکوراسیون داخلی آشنا شوید
برای تغییر یا ایجاد تنوع دکوراسیون منزل یا محل کارتان، ابتدا باید با بهترین و محبوب‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی آشنا شوید تا با توجه به سلیقه و روحیات خود دکوراسیون محل مورد نظرتان را انتخاب و طراحی کنید.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، شناخت سبک های دکوراسیون داخلی، یکی از مهم ترین و اصولی ترین کارها در انتخاب دکوراسیون منزل است. اینکه شما بدانید هر سبکی دقیقا چه ویژگی هایی دارد و با چه قوانینی طراحی می شود می تواند در طراحی درست و قانونمندی از دکوراسیون خانه برایتان موثر باشد. در ادامه با جدیدترین سبک‌های دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

دکوراسیون سبک مدرن

Modernواژه ای لاتین میباشد که میتوانیم معادل فارسی آن را کلماتی همچون تازه یا جدید بدانیم.میتوانیم با توجه به معادل فارسی کلمه مدرن نتیجه بگیریم که، میتوان هرآنچه اخیرا مد شده باشد را با اسم مدرن استفاده کرد.

مدرن از دیدگاه لغوی یعنی استفاده از ابزار و لوازم تازه اختراع شده که منظور همان مدرن میباشد.درنتیجه کلمه مدرن بسیار گسترده بوده و در دکوراسیوان داخلی به مکانی با خطوط تمیز و صاف،یک پالت رنگ ساده همراه با وسایلی که با استفاده از موادی همچون فولاد، شیشه و فلز است،گفته میشود.

ویژگی هایی همچون براق،صاف،شفاف،صیقلی مواردی هستند که در این سبک به چشم میخورند.طراحی مدرن همراه خود یک حس سادگی دارد.

اکثر طراحان بهره گیری از سبک مدرن را در زمینه دکوراسیون داخلی درست نمیدانند و معتقدند که این سبک باعث میشود افراد با مضمون سبک معاصر دچار تضاد شوند و به اشتباه از آن یاد کنند.

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون مدرن

دکوراسیون سبک اسکاندیناوی

دکوراسیون اسکاندیناوی در اوایل قرن بیستم شکل گرفت و به عنوان یک جنبش در طراحی مطرح شد. علت این شهرت نیز در به‌کارگیری از سادگی و کاربردی بودن آن بود. این سبک دکوراسیون که به آرامی در حال رشد بود در پنج کشور دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد شکوفا شد.

اوج شکوفایی این مجموعه طراحی در سال ۱۹۵۰ شروع شده بود و تأثیر گذاری آن در بعد از جنگ جهانی دوم به چشم آمد.

سبک اسکاندیناوی بسیار به سبک مینیمال مشابه میباشد و میتوان مدعی شد که سبک مینیمال اکثر ویژگی‌هایش را از سبک اسکاندیناوی مدرن میگیرد.

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون اسکاندیناوی

دکوراسیون سبک انتقالی

طراحی انتقالی یک سبک بسیار محبوب است، زیرا از طراحی سنتی و مدرن برای تسهیل بخشیدن به فضایی استفاده می کند که “بیش از حد” از یک سبک استفاده نمی کند. یک حس تعادل وجود دارد که جذاب و غیرمنتظره است.

یک طراحی انتقالی می تواند مواد سبک مدرن مانند فولاد و شیشه را در بر داشته باشد و سپس آن ها را با اثاثیه لوکس جمع کند.طراحی انتقالی همچنین شامل پالتی از رنگ های نسبتا خنثی، ایجاد یک فضای آرام و آرامش بخش است که با مدیریت، هم حس شیکی و هم گرما و هم دعوت را مدیریت می کند.

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون انتقالی

دکوراسیون سبک صنعتی

سبک صنعتی از انبار یا زیر شیروانی شهری الهام می گیرد.در بسیاری از این عناصر یک حس خامی ناقص وجود دارد، و دیدن آجر، چوب و داکت ها، غیر معمول است. یک خانه نمادین با موضوع طراحی صنعتی، طرحی از انبار و زیر شیروانی و یک ساختمان صنعتی است.

بخوانید:  درباره قوانین دکوراسیون داخلی منزل چه می‌دانید؟

از این نوع سبک دکوراسیون داخلی اغلب برای دیزاین خانه های مدرن،خانه ها و واحدهای آپارتمانی با سقف بلند و فضاهای اداری و تجاری استفاده میشود.

دکوراسیون صنعتی

دکوراسیون سبک هالیوودی

 سبک هالیوود ،نام و ماهیت خود را از دوره شکوفایی سینمای هالیوود گرفته است.طراحی به سبک هالیوودی تمایل بسیاری به شکوهمندی و لوکس بودن دارد.

برای اینکه بیننده با تماشای فضای طراحی شده در این سبک به یاد سینمای هالیوودی بیافتاد،طراحان با استفاده از عکس بازیگران هالیوودی،دیوارهای تیره،نورپردازی زیاد و استفاده از مبلمان مجلل و آنتیک این فضا را خلق میکنند.

این سبک پرزرق و برق ترین سبک در انواع طراحی دکوراسیون داخلی میباشد،به صورتی که سقفی، برای استفاده از زرق و برق در آن تعریف نشده است و زیاده روی در این سبک بی معنا است.

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون هالییودی

دکوراسیون سبک فرانسوی

رنگ‌های گرم و ملایم مانند طیف‌هایی از قرمز، زرد، طلایی و استفاده از مصالحی مانند سنگ و آجر از ویژگی‌های برجسته در سبک فرانسسوی هستند. در میان انواع سبک های دکوراسیون داخلی این سبک معمولا از ظروف تزئینی چینی و روتختی‌های نسبتا سنگین و ضخیم استفاده می‌شود.

روکش مبل دامن‌دار و پرده‌های بلند نیز از دیگر ویژگی‌های سبک دکوراسیون فرانسوی است. استفاده از فرش در این دکوراسیون اهمیت زیادی دارد. گچ‌بری‌های مجلل بر روی دیوار و سقف نیز از دیگر عناصری هستند که در این سبک استفاده می‌شود.

دکوراسیون فرانسوی

دکوراسیون سبک شابی شیک

شابی شیک برگرفته از طراحی های قدیمی و آنتیک فرانسوی و مبلمان تقریبا راحت استو از همه مهم تر سبک زندگی قدیمی و بدون محدودیت زمانی را ارائه می دهد.
شابی شیک با ظاهری لطیف و تقریبا خانم پسند عناصر طراحی داخلی سبک سنتی رابا عوامل خانه های روستایی مرتبط می سازد، به عنوان مثال کاناپه های پر سفید چوب رنگ آمیزی شده ی کهنه نما شده و عوامل درخشان مزین مانند آینه ی فرانسوی طلایی را برای این سبک در نظر بگیرید.

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون شابی شیک

دکوراسیون سبک بوهمی

بوهمی، یک سبک محبوب برای طراحی خانگی و مد است. این نشان دهنده سبک زندگی بی خیال با قوانین کوچک است، به جز پیروی از میل قلبی خودتان.خانه های بوهمی ممکن است شامل اثاثیه و وسایل سبک، که در سطح جهانی الهام بخش منسوجات و فرش، نمایش مجموعه ها، و اقلام یافت شده در منابع بسیار متنوع است، از جمله بازارهای کهنه فروشان.

در هنگام استفاده از سبک بوهمی، گذاشتن چند بالشت روی زمین برای تشکیل یک جای نشستن راحت اصلا غیر معمول نیست. این سبک گلچین شده می تواند یک لوستر بی اندازه بزرگ با یک قالیچه کهنه و یک صندلی در اواسط قرن را باهم ترکیب کند.

در سبک بوهمی، دیدگاه آزادی عمل وجود دارد که هر چیزی تا زمانی که شما آن را دوست دارید، وجود دارد.

دکوراسیون بوهمی