با رنگی ترین خیابان های جهان آشنا شوید
با رنگی ترین خیابان های جهان آشنا شوید
همه جای دنیا ساختمان‌های دلگیر و آسمان خراش های کسل‌کننده وجود دارد. تقریبا همه جا کمبود رنگ در زندگی احساس می‌شود. اما در میان تمام این یکنواختی‌ها در برخی کشورها خیابان‌های رنگارنگی مانند رنگین کمان و پر از حس زندگی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، رنگی ترین خیابان های جهان که چشم هر بیننده‌ای را تسخیر می‌کنند در شهرهای زیبا و کشورهای مختلف وجود دارند. این خیابان های شاد و رنگارنگ برای تفریح و گشت و گذار بسیار مناسب می‌باشند و قدم زدن در آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی برای شما به ارمغان بیاورد. در این مطلب با نمونه‌هایی از این خیابان‌های رویایی در جهان آشنا شوید.

کولمار، فرانسه

اولین جایی که با آن آشنا می شوید کولمار فرانسه است که به خاطر داشتن خیابان های محبوب و شاد یکی از زیباترین شهرهای اروپا می باشد.

در خیابان های این شهر (که متعلق به قرون وسطی است)، می توانید انفجاری از رنگ ها را ببینید. کولمار ملقب به “Little Venice” شهری منحصر بفرد با ترکیبی از معماری آلمانی و فرانسوی می باشد که همواره توریست ها را مجذوب خود می کند.

رنگی ترین خیابان های جهان
کولمار فرانسه

هپی ریزی هائوس، آلمان

خیابان هپی ریزی هاوس یکی دیگر از خیابان های محبوب اروپا می باشد که توسط هنرمند آمریکایی به نام “جیمز ریزی” و به سبک گرافیکی مختص او نقاشی شده است.

در خیابان هپی ریزی، لذت و شادی بین ساکنین جوان و سالخورده تقسیم شده است. نقطه عطف این خیابان، آکرهوف (Ackerhof) می باشد که توسط کنراد کلوتر طراحی شده است. آکرهوف مجموعه ای از دفاتر و ادارات با پنجره های نا متعارف و برجسته کاری های زیباست که رنگ آمیزی آنها تقلیدی از سبک جیمز ریزی می باشد.

رنگی ترین خیابان های جهان
هپی ریزی هائوس آلمان

شفشاون، مراکش

معماری این شهر ترکیبی از معماری اسلامی و اسپانیایی به رنگ آبی است. این رنگ توسط مهاجران یهودی برای شهر تعیین شده تا آن را به رنگ آسمان و بهشت دربیاورند.

رنگی ترین خیابان های جهان
شفشاون مراکش

نیهاون، کپنهاگ

نیهاون (Nyhavn)، بندر تاریخی کپنهاگ اکنون به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب این شهر تبدیل شده که پر از رستوران‌ها و کافه‌های رنگارنگ است و هرساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.

نیهاون کپنهاگ

جزیره بورانو، ایتالیا

جزیره رنگارنگ بورانو شهر ماهیگیران و هنرمندان با خانه های رنگین کمانی در کنار کانال آب سبز زمردین است. طبق گفته قدیمی های شهر ماهیگیران شهر خانه های خود رنگی کرده اند تا بتوانند از فاصله دور تالاب آن را بشناسند.

جزیره بورانو، ایتالیا

میدان استورتورگت، استکهلم

استورتورگت قدیمی ترین میدان استکهلم (پایتخت سوئد) به عنوان یکی دیگر از رنگی ترین خیابان های جهان می باشد. این میدان به خاطر دو چیز میدانی معروف و شناخته شده است؛ اولی بازار معروف کریسمس و دومی خانه های بازگانان متعلق به قرن هفدهم که با رنگ های برجسته و جذابی نقاشی شده اند.

ساختمان های قرمز، زرد و سبز این میدان قدیمی واقع در قلب اولد تاون (Old Town) زندگی در سال های دور را در منطقه اسکاندیناوی به تصویر می کشند. این ساختمان های زیبا همچنین برای گرفتن عکس بهترین پس زمینه را می سازند.

رنگی ترین خیابان های جهان
میدان استورتورگت استکهلم

میدان اصلی پوزنان، لهستان

دورتا دور این میدان را خانه بازگانان احاطه کرده است. خانه ها به شکل زیبایی با رنگ های شاد آبی، سبز و زرد مدیترانه ای رنگ شده اند.

بیشتر قسمت های میدان پوزنان در جنگ جهانی دوم ویران شد، اما در دهه ۱۹۵۰ با دقت زیادی بازسازی گردید. در نتیجه این بازسازی هر ساختمان به صورت جداگانه با تزئینات مختلف باشکوه و کتیبه های زیبا، آراسته شد.

میدان اصلی پوزنان لهستان

خیابان Jellybean Row در جزیره نیوفاوندلند، کانادا

ممکن است زمستان های سرد و خاکستری کانادا بسیار کسل کننده باشد اما نه برای کسانی که در این خیابان زندگی می کنند. ساختمان های این خیابان در رنگ های قرمز، آبی، زرد و بنفش رنگ آمیزی شده اند و یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی است.

خیابان Jellybean Row در جزیره نیوفاوندلند