اهمیت کارشناسی بهای تمام شده خدمات بخش خصوصی اتوبوسرانی مشهد
اهمیت کارشناسی بهای تمام شده خدمات بخش خصوصی اتوبوسرانی مشهد
لایحه بهای تمام شده خدمات اتوبوسرانی مشهد باید با نگاهی واقع‌بینانه تهیه شود تا هم شرکت‌ها در ارائه خدمات به شهروندان با مشکل روبرو نشوند و هم به بیت‌المال و منابع شهرداری که متعلق به همه مردم است آسیب وارد نشود. در این صورت بهترین و باکیفیت ترین خدمات ممکن با کمترین قیمت به شهروندان و مسافران اتوبوسرانی مشهد ارائه می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبر ساخت و ساز هشتم، اتوبوسرانی مشهد؛ایمان فرهمندی در حاشیه بازدید از شرکت‌های اتوبوسرانی بخش خصوصی با بیان اینکه حمل‌ونقل، به ویژه حمل‌ونقل همگانی، یکی از مهمترین خدماتی است که شهرداری به مردم و شهروندان شهر ارائه می‌کند، اظهار کرد: در این بین، اتوبوسرانی نقش ویژه‌ای دارد و بخش مهمی از سفرهای همگانی مردم از طریق اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و میدل‌باس‌های موجود در شبکه اتوبوس‌رانی انجام می‌شوند.

وی با بیان اینکه از حدود ۱۵ سال قبل، مجموعه‌های خصوصی نیز به عنوان همکار به مجموعه اتوبوسرانی مشهد اضافه شدند و به ارائه خدمت پرداختند، گفت: مثل هر سرمایه‌گذاری اقتصادی، شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه باید به نسبت سرمایه‌گذاری خود، حداقل آورده مالی را داشته باشند؛ از سوی دیگر، کیفیت ارائه خدمات به شهروندان نیز برای مجموعه سیاست‌گذار و متولی، شامل مدیریت شهری و اتوبوسرانی بسیار حائز اهمیت است.

فرهمندی افزود: بر همین اساس، بازدید امروز در برنامه قرار گرفت تا بیش از پیش با دغدغه‌ها و مسائل شرکت‌های فعال در این حوزه آشنا شویم و نظارت دقیق‌تر و میدانی به کیفیت خدمات و ناوگان موجود در توقفگاه‌ها و خطوط فعال داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مبنای اصلی تعامل و همکاری‌ شرکت‌ها با سازمان اتوبوسرانی مشهد و شهرداری را بهای تمام شده ارائه خدمات دانست و تصریح کرد: بهای تمام‌شده، هر ساله در قالب لایحه‌ای از شهرداری به شورای شهر ارسال می‌شود و نظر کارشناسان شهرداری و شورا ملاک و مبنای تصمیم‌گیری است.

بخوانید:  ضرورت ایجاد سازمان ورزش شهرداری مشهد

فرهمندی با بیان اینکه لایحه بهای تمام شده خدمات سال جاری هنوز به شورای شهر ارسال نشده گفت: امیدواریم این لایحه با نگاهی واقع‌بینانه تهیه شود تا هم شرکت‌ها در ارائه خدمات به شهروندان با مشکل روبرو نشوند و هم به بیت‌المال و منابع شهرداری که متعلق به همه مردم است آسیب وارد نشود. در این صورت بهترین و باکیفیت ترین خدمات ممکن با کمترین قیمت به شهروندان و مسافران اتوبوس‌رانی ارائه می‌گردد.