برترین عکس‌ها از اماکن تاریخی در سال ۲۰۲۰
برترین عکس‌ها از اماکن تاریخی در سال ۲۰۲۰
آثار منتخب رقابت «عکاس تاریخی سال ۲۰۲۰» که به ثبت تصاویر اماکن تاریخی و فرهنگی سراسر جهان تعلق دارد، معرفی شدند. جایزه اصلی این رقابت عکاسی به «مایکل مارش» برای ثبت تصویری از «کاخ برایتون پیر» واقع در انگلستان رسید.

به گزارش پایگاه ساخت وساز هشتم، به نقل از گاردین، انتخاب برترین عکس‌ها از اماکن تاریخی در سال میلادی گذشته به‌شیوه دیگری انتخاب شد. در رقابت امسال با توجه به تاثیر همه‌گیری کرونا بر صنعت گردشگری و سفر، از شرکت کنندگان و عکاسان خواسته شده بود با جست‌وجو در آرشیو عکس‌های قدیمی بهترین کارهایشان را برای مسابقه ارسال کنند. در نهایت با تصمیم هیات داوران این رقابت که با سیلی از عکس‌های متنوع روبه‌رو شده بودند، جایزه اصلی این رقابت عکاسی به “مایکل مارش” برای ثبت تصویری از “کاخ برایتون پیر” واقع در انگلستان رسید.

برترین عکس‌ها از اماکن تاریخی

برترین عکس‌ها از اماکن تاریخی
«کاخ برایتون پیر» / انگلستان

اسکله کاخ برایتون در سال ۱۸۹۹ تاسیس شد و اگرچه سالن‌های تفریحی موجود در آن طی سالهای گذشته با تغییر همراه بودند اما این مجموعه همچنان سالانه میلیون‌ها بازیدکننده دارد.

دن کورن عضو هیات داوران این مسابقه عکاسی درباره این عکس می‌گوید: کادربندی زیبا، دریای خروشان و طوفان ابرها در کنار هم باعث شد این عکس در بین عکس‌های متنوع ارسالی، مستحق عنوان برنده باشد.

این دوره از رقابت انتخاب بهترین عکس‌های سال ۲۰۲۰ از اماکن تاریخی، شامل دو شاخه فرعی ویژه نیز بود: شاخه «انگلیس تاریخی» و شاخه «جایی که تاریخ اتفاق افتاد». عنوان بهترین عکس در شاخه انگلیس تاریخی به عکسی از کلیسای قرون وسطایی سنت مایکل اثر آدام برتون رسید و مارتین چمبرلین با عکسی از شهر باستانی تَدْمُر در سوریه، در شاخه جایی که تاریخ اتفاق افتاد به عنوان عکس برگزیده انتخاب شد.

تدمر که در غرب با نام پالمیرا شناخته می‌شود بیش از دو هزار سال قدمت دارد در اوایل قرن ۲۰ میلادی به یک متروکه تبدیل شد و عکس تلخ چمبرلین تصویر این شهر را پیش از آن که بخش‌های بزرگی از آن طی جنگ‌ داخلی اخیر در سوریه از بین برود، نشان می‌دهد. این دو تصویر توانستند در لیست برترین عکس‌ها از اماکن تاریخی قرار بگیرند.

برترین عکس‌ها از ازماکن تاریخی
«کلیسای سینت مایکل» / انگلستان
«پالمیرا » / سوریه
برترین عکس‌ها از اماکن تاریخی
«کلیسای جامع سنت باسیل» / روسیه
برترین عکس‌ها از اماکن تاریخی
«تاج محل» / هند
برترین عکس‌ها از اماکن تاریخی
«ارگ آلساندریا» / ایتالیا
«صومعه ویتبی ابی» / انگلستان
برترین عکس‌ها از اماکن تاریخی
«قلعه رستورمل در مه صبحگاهی» / انگلستان
«ویرانه‌های قلعه هادلی» / بریتانیا
برترین عکس‌ها از اماکن تاریخی
«حلقه‌های بدبری» / انگلستان