برج قاب دبی،بزرگ‌ترین قاب عکس روی زمین
برج قاب دبی،بزرگ‌ترین قاب عکس روی زمین
برج قاب دبی، یکی از منحصر به‌ فرد‌ ترین مکان‌های دیدنی امارات است. دبی همیشه به عنوان یکی از شهر های جذاب و مدرن سعی می کند در ایجاد زیبایی‌های بصری و پیشگام بودن در زمینه‌ی طراحی و معماری ساختمان هایش در رتبه های اول جهان باشد. بدون شک ساخت و طراحی این قاب عکس می‌تواند یکی از جاذبه های معماری بی نظیر این شهر محسوب شود.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، در کنار زیبایی های بصری برج قاب دبی، می توان به داستان عجیب و در عین حال ناراحت کننده آن اشاره کرد. فرناندو دونیس طراح این سازه است. هدف بسیاری از توریست ها و گردشگران در سفر به دبی دیدن مکان های توریستی و تاریخی این شهر است. دبی به خاطر ساختمان و سازه های مدرن خود این روزها در دنیا می درخشد.

برج قاب دبی در کنار دیگر ساختمان های سر به فلک کشیده دبی در لیست مکان های جذاب و دیدنی این منطقه قرار می گیرد. بزرگترین قاب عکس جهان لقب این سازه منحصر به فرد و گیرا است.

طلایی بودن لایه رویی آن باعث شده که از این بنا با نام برج طلایی دبی نیز این روزها یاد کنند.

واقعیتی درباره این قاب!

گفته می شود طراحی اولیه برج توسط فردی مکزیکی انجام شده که در مسابقه معماری در سال ۲۰۰۸ دبی تحت نظر یونسکو شرکت بوده هرچند که سازندگان برج این موضوع را نوع دیگری بیان می کنند و می گویند طرح آن ها کاملا متفاوت است اما فرناندو دونیس برنده مسابقه که طرح آن اول شده و جایزه ای ۱۰۰ هزار دلاری برده است می گوید این طرح برای او بوده و به همین جهت از سازندگان برج شکایت کرده است.

سازندگان برج قاب دبی در سال ۲۰۱۳ شرایطی را برای همکاری با فرناندو دونیس در نظر گرفته که به توافق طرفین نرسیده و این ماجرا کماکان نتیجه ای نداشته است.

دو جاذبه گردشگری در یک قاب

قاب دبی از چند ویژگی مهم نیز برخوردار است. قاب عکس دبی در واقع پلی است میان دبی جدید و قدیم.

با ایستادن در مقابل آن مناظر زیبا و چشم نوازی قابل مشاهده خواهد بود. ۹۳ متر عرض و ۱۵۰ متر طول این بنا عنوان شده است.

دیدنی تر شدن افق شهر دبی نیز از این سازه کاملا قابل لمس است. این سازه از دو پایه تشکیل شده است که با پلی به یکدیگر متصل شده اند. عبور از این پل برای بسیاری از توریست ها و گردشگران جذاب است.

این برج از دید ۳۶۰ درجه ای برخوردار است که به زیبایی بصری آن افزوده است. در این برج موزه ای نیز تعبیه شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند از تمامی ابعاد آن لذت ببرند.

برج قاب دبی نمایان‌گر عظمت معماری

برج قاب دبی

در شهر دبی مکان های دیدنی و گردشگری متعددی وجود دارند که هر کدام از جذابیت های بصری مختص به خود برخوردار هستند اما در میان آنها نام قاب دبی نیز به چشم می خورد.

بخوانید:  بهترین مقاصد گردشگری در زمستان

این سازه دیدنی این روزها در اولویت جاذبه های توریستی این شهر قرار گرفته است.

چند دلیل مهم وجود دارد که قاب عکس دبی را برای گردشگران و توریست ها دیدنی نموده است.

در دنیا کمتر سازه ای به این میزان جذاب و زیبا را می توان یافت و این موضوع بیانگر عظمت معماری این قاب در دنیا است.

برج طلایی دبی از جدیدترین سازه های جهان شناخته می شود. معماری بی نظیر آن در کمتر مکانی قابل رویت است. حسی عجیب و در عین حال جالبی را می توان در پیاده روی در قاب شیشه ای این سازه تجربه نمود.

آسانسورهای شیشه ای این سازه بیش از هر موضوعی نظر توریست های این شهر و گردشگران را به خود جلب می کنند چرا که از پشت آنها مناظر زیبایی از دبی را می توان به نظاره نشست.

قوانین ورود و آدرس برج قاب دبی

بازدید از برج بین ساعات ۹ صبح تا ۹ شب انجام می شود و بلیط بازدید از برج برای بزرگسالان ۵۰ درهم و برای کودکان بین ۳ تا ۱۲ سال ۲۰ درهم است، نوزادان و کودکان زیر ۳ سال و همین طور مردم بومی می توانند رایگان از برج بازدید کنند؛ ورود حیوانات خانگی به فضای برج ممنوع است و افراد اجاره ندارند اسباب بازی ها یا اشیای تیز و خطرناک به همراه داشته باشند.

آوردن مواد غذایی و نوشیدنی از بیرون ممنوع است و امکان سیکار کشیدن در فضای برج وجود ندارد؛ کودکان زیر ۱۲ سال نیز هنگام بازدید از برج باید همراه یک بزرگتر باشند؛ صفحات نمایش و همین طور واقعیت مجازی قابل لمس نیستند و لمس آن ها خلاف قوانین برج است؛ و در نهایت پوشش افراد برای ورود به برج باید محترمانه و هنجار باشد.

برج قاب دبی در محدوده زعبیل پارک واقع شده و از سمت شمال آن جاده شیخ رشید و جاده شیخ بن زاید از جنوب آن عبور می کند، در سراسر شهر می توانید از تاکسی ها استفاده کنید و البته با مترو هم می توانید خود را به این برج برسانید تنها باید به ایستگاه الجفیلیا بروید و به پارک زعبیل برسید.