بهترین شهرهای جهان برای کار
بهترین شهرهای جهان برای کار
دورکاری طی یک دهه اخیر و به ویژه پس از شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان ترویج یافت و افراد بسیاری را به سمت خود جذب کرد؛ مردم در حین دورکاری می‌توانند سفر کنند و به طور همزمان به انجام تفریحات خود بپردازند.اما بهترین بهترین شهرهای جهان برای کار کدامند؟

به گزارش پایگاه خبری ساخت وساز هشتم،بهترین شهرهای جهان برای کار؛ برای افرادی که به دور کاری مشغول هستند، بودن در منزل یا شهری دورافتاده اهمیت زیادی ندارد با این حال، شرایط محیط برای انجام کار می‌تواند نقش مهمی در بهبود عملکرد آن‌ها ایفا کند.

در بعضی از شهرهای جهان این امکان به خوبی فراهم شده است به این صورت که مردم می‌توانند فعالانه به انجام کارهای خود مشغول شوند و به طور همزمان بیشترین تفریح‌ها و سرگرمی‌ها را انجام دهند. چشم‌اندازهای این شهرها به حدی زیبا است که کار کردن در بدترین شرایط را نیز برای افراد لذت بخش و تغییر محل کار از منزل به مقصد سفر را رضایت‌بخش می‌کند. تعطیلات کاری شرایطی است که در آن مردم می‌توانند بدون نیاز به مرخصی به انجام کارهای خود و به طور همزمان بازدید از شهرهای مختلف جهان بپردازند.

بهترین شهرهای جهان برای کار

اگرچه مفهوم تعطیلات کاری سال‌ها پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹ پا به عرصه وجود گذاشت با این حال، شیوع بیماری کرونا و ترویج دورکاری، اهمیت آن را در میان مردم جهان افزایش داد و افراد بسیاری را به سمت خود فرا خواند. در همین راستا، شاخص تعطیلات کاری شکل گرفت. تا بر اساس آن، شهرهای جهان با بیشترین فرصت دورکاری و تفریح همزمان رده بندی شود.

در تعیین شهرهایی با بیشترین امکان انجام همزمان کار و تفریح مؤلفه‌های متعددی مورد توجه قرار گرفته شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به هزینه ماهانه سکونت، هزینه نوشیدنی‌هایی که در حین کار سرو می‌شود، میانگین ساعات تابش خورشید و مهم‌تر از همه سرعت اینترنت بی‌سیم اشاره کرد. در این راستا، شهرهای بانکوک، دهلی نو، لیسبون و بارسلونا به عنوان بهترین شهرهای دوستدار تعطیلات کاری جهان انتخاب شد.

بانکوک

در انتخاب بهترین شهرهای جهان برای انجام دورکاری و تفریح همزمان، بانکوک پایتخت تایلند جایگاه برتر را از آن خود کرد. اگرچه این شهر از بالاترین سرعت اینترنت جهان برخوردار نیست با این حال، بیش از چهار هزار و ۵۰۰ ایستگاه با وای فای رایگان در سراسر شهر نصب شده است.

پایتخت تایلند یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای جهان برای زندگی به شمار می‌رود که به ویژه هزینه خورد و خوراک در آن بسیار ناچیز است. از دیگری ویژگی‌های منحصر به فرد بانکوک که منجر به گرایش بسیاری از افراد دور کار به سمت خود می‌شود، می‌توان به تکلم اغلب مردم آن به زبان انگلیسی و تجمع کارفرمایان آسیایی در شهر اشاره کرد که در مورد گزینه دوم، امکانات تجاری بسیاری در اختیار افراد جویای کار و پیشرفت قرار می‌گیرد.

از نظر گردشگری نیز، بانکوک میزبان صدها قصر و جاذبه تاریخی است که لذت سفر را برای افراد در حال کار دو چندان می‌کند. وجود مراکز خرید که در سراسر جهان شهرت دارد نیز از دیگر ویژگی‌های پایتخت تایلند به حساب می‌آید که کار همزمان و تفریح را برای مسافران لذت بخش می‌کند.

بهترین شهرهای جهان برای کار

دهلی نو

دهلی نو، پایتخت و بزرگترین شهر هندوستان و دومین شهر پرجمعیت جهان پس از توکیوی ژاپن، همواره اهمیت تاریخی خود در تجارت، حمل و نقل و فرهنگ را حفظ کرده است. وجود بازارها، موزه‌ها، بنادر تاریخی، کتابخانه‌ها، آرامگاه‌ها و عبادتگاه‌های بیشمار فرصت کاوش بسیار را برای مسافران در گوشه و کنار شهر فراهم آورده است. علاوه بر این، هزینه مسکن در دهلی نو بسیار پایین بوده به طوری که میانگین هزینه آپارتمان یک خوابه برای مدت یک ماه حدود ۱۸۰ پوند است. مهم‌تر از همه اینکه در پایتخت هندوستان ۱۶۵ مرکز کاری وجود دارد که امکان فعالیت را برای مسافران شهر و برقراری ارتباط با افرادی با تفکر مشابه فراهم می‌آورد. برخورداری از اینترنت پرسرعت از دیگر ویژگی‌های دهلی نو به حساب می‌آید که آن را در لیست شهرهایی با قابلیت تعطیلات کاری قرار داده است.

بهترین شهرهای جهان برای کار

لیسبون

پایتخت پرتغال جایگاه سوم شهرهای برتر جهان برای کار و تعطیلات همزمان را از آن خود کرده و به بهترین شهر اروپا در این زمینه نائل شده است. اگرچه این شهر از داشتن ویژگی‌های دیگر بهترین نقاط جهان برای تعطیلات کار محروم است با این حال، غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه، چشم‌اندازهای زیبایی سواحل دریا، قابلیت دسترسی شهر، به گوش رسیدن صدای موسیقی مردمی سبک فادو و در نهایت، هزینه بسیار پایین حمل و نقل عمومی اقامت را برای افرادی که به دورکاری مشغول هستند، بسیار رضایت‌بخش کرده است.

بخوانید:  بهترین شهرهای جهان برای زندگی کدام‌اند؟

بارسلونا

بارسلونا به عنوان دومین شهر بزرگ اسپانیا از معماری بسیاری شگفت‌انگیزی برخوردار است که به واسطه همین ویژگی به محبوبیت قابل توجهی در میان گردشگران سراسر دنیا دست یافته است. به ویژه عکاسان برای ثبت بهترین چشم‌اندازها و رسیدن به شهرت جهانی سفر به بارسلونا را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند به طوری که بیش از ۶۴ میلیون تصویر از چشم‌اندازهای شهر با هشتگ بارسلونا در اینستاگرام یافت می‌شود. سازه‌ها محبوبی نظیر کلیسای ساگرادا فامیلیا و پارک گوئل، هر دو اثر بزرگترین معمار قرن اخیر به نام آنتونی گائودی اسپانیایی و همچنین دو هزار و ۷۳۷ جاذبه چهار ستاره دیگر شهر، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود فرا می‌خواند.

بهترین شهرهای جهان برای کار

از نظر قابلیت کار نیز، بارسلونا به عنوان دومین شهر اروپا، پس از لندن و هفتمین شهر جهان با برخورداری از بیشترین مرکز کاری شناخته شده است. علاوه بر این، سرعت اینترنت در شهر بسیار قابل قبول بوده و تا کنون توانسته است تمام پنج میلیون نفر جمعیت بارسلونا را راضی نگه دارد ضمن اینکه افرادی که به طور دور کاری مشغول به فعالیت هستند از سرعت اینترنت ۳۷ مگابیت بر ثانیه برخوردار می‌شوند.

  • منبع خبر : ایمنا