بودجه ۱۴۰۱ شهر مشهد افزایش می‌یابد
بودجه ۱۴۰۱ شهر مشهد افزایش می‌یابد
حسین حسامی رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد گفت:سهم بودجه ۱۴۰۱ شهر مشهد در سه موضوع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، ورزش و فرهنگ افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،بودجه ۱۴۰۱ شهر مشهد؛ حسین حسامی اظهارداشت:رشد شتابان شهرنشینی مسائل و مشکلات فراوانی را به شهرها تحمیل کرده است که یکی از مهمترین این مسائل آسیب‌های اجتماعی می‌باشد. شهروندان و شهرداری‌ها به عنوان دو عنصر اصلی تشکیل دهنده مدیریت شهری بر حسب وظایف ذاتی و ماهوی، نقش مهمی در مدیریت، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و به همین منظور در ردیف بودجه مرتبط با این موضوع، افزایش ۵۷ درصدی را شاهد هستیم که صرف نگهداری متکدیان، کودکان خیابانی و افراد بی خانمان خواهد شد.

وی در ادامه به افزایش بودجه ۷۲ میلیارد ریالی این موضوع در بودجه سال آتی به ۱۱۳ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: مجموعه مدیریت شهری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و خدمات‌رسان که مورد وثوق شهروندان است، می‌تواند با تعریف اقدامات ویژه‌ای، آسیب‌های اجتماعی را کنترل و یا کاهش دهد و از این نظر به رشد و تعالی مادی و معنوی جامعه کمک کند و با استفاده از ظرفیت‌ها، تعامل و همیاری سازنده دیگر شرکای اجتماعی حمایت و پشتیبانی شود تا با مشارکت شهروندان به اهداف اجتماعی خود برسند. بنابراین لازم است تا برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت، حضور آگاهانه و معنادار ساکنین در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، شهری، اقتصادی، رفاهی و امثال آن در مقیاس محلی در دستور کار مدیران قرار گیرد.

بخوانید:  اقتصاد مردم محور نیاز ضروری کلانشهر مشهد است

عضو کمیسیون ویژه ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر یکی از اولویت‌ها و اهداف شهرداری را توسعه ورزش شهروندی از طریق نهادینه‌‌سازی فرهنگ ورزش در میان شهروندان دانست و افزود: رشد صعودی میزان حضور شهروندان در عرصه‌های مختلف ورزش محلات، جای بسی خوشحالی است و البته می‌دانیم که هنوز تا رسیدن به فضای مطلوب جای کار زیادی داریم، به همین منظور در راستای توسعه ورزش و نشاط در شهر مشهد بودجه ۱۴۰۱ شهر مشهد مرتبط با این موضوع از ۲۱۹ میلیارد ریال به ۲۶۶ میلیارد ریال افزایش داشته است که معادل ۲۱ درصد رشد نسبت به سال قبل است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر به اهمیت موضوع فرهنگ شهروندی اشاره کرد و افزود: شهرداری‌ها با توجه به نقشی که در مدیریت شهری دارند، یکی از نهادهای موجد فرهنگ و نشاط اجتماعی در سطح منطقه‌ای می‌باشند و برنامه‌ریزی برای تحقق فرهنگ و نشاط اجتماعی از اصلی‌ترین وظایف مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ مشهد و بالاخص سازمان فرهنگی و اجتماعی می‌توانند ضمن تدوین یک نقشه راه عالمانه با انجام اقدامات فرهنگی، به افزایش نشاط اجتماعی و سرزندگی اجتماع یاری رسانند و به همین منظور بودجه مرتبط با این موضوع ۲۶ درصد رشد داشته و از ۱٫۲۷۵ میلیارد ریال در سال جاری به ۱٫۶۰۰ میلیارد ریال در سال آتی افزایش پیدا کرده است.

  • منبع خبر : تسنیم