بودجه ۶ میلیاردی برای ساخت شهر خیالی واکاندا
بودجه ۶ میلیاردی برای ساخت شهر خیالی واکاندا
یکی از هنرمندان سنگال تصمیم گرفته که 6 میلیارد دلار برای ساخت شهر خیالی واکاندا هزینه کند و این کشور افسانه‌ای را برای نخستین بار در جهان به واقعیت تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، شهر خیالی واکاندا در آفریقای سیاه قرار دارد و توسط مارول کامیکس ابداع شده ‌است. این کشور خانه شخصیت ابر قهرمان بلک پنتر است. واکاندا برای نخستین بار در دوازده شگفت‌انگیز در جولای ۱۹۶۶ میلادی دیده شد که توسط استن لی و جک کربی ساخته شده بود.

حال آکون خواننده سنگالی تصمیم گرفته با الهام گرفتن از این کشور خیالی، شهر بزرگ هوشمندی را در سنگال بسازد که هم از نظر ظاهری و هم تکنیک‌های هوشمند حرف نخست را در جهان بزند.

آغاز پروژه شهر خیالی واکاندا

شنیده‌ها حاکی از آن است که آغاز ساخت این شهر هوشمند به طور رسمی از ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۱ میلادی شروع شده و به دلیل برخورداری از تکنیک‌ها و فناوری‌های نوین در ساخت و طرحی زمان زیادی را تا بهره‌برداری صرف خواهد کرد. همچنین این شهر هوشمند یک مرکز فناوری صنعت فیلم و سینما را در خود جای می‌دهد که در دنیا بی‌نظیر بوده و مانندِ آن وجود نخواهد داشت.

این شهر علاوه بر برخورداری از مکان‌های اسکان، استراحتگاه‌های دیدنی هم دارد و با ایجاد یک استادیوم ۲ هزار هکتاری در قلب خود، می‌تواند افراد زیادی را از دور و نزدیک به سوی خود جذب کند.

بخوانید:  برج لاله؛ آسمانخراش 305 متری در دل لندن

این در حالی است که شهر هوشمند سنگال به نوعی فرم‌های غیرمعمول و آینده‌نگری‌های غیر قابل باور را به نمایش درمی‌آورد و به همین دلیل برای بسیاری از معماران، توسعه‌دهندگان شهری، طراحان و مسئولان توسعه شهری در سراسر جهان بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

این پروژه در راستای تحریک اقتصاد محلی و ایجاد اشتغال برای کارگران محلی از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

شهر خیالی واکاندا
شهر خیالی واکاندا
  • منبع خبر : اسکان نیوز