بیمه تاکسیران‌ های غیرفعال مشهد تا پایان سال حذف می‌شود
بیمه تاکسیران‌ های غیرفعال مشهد تا پایان سال حذف می‌شود
ایمان فرهمندی رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: دولت بیمه تاکسیران هایی که از بیمه استفاده می‌کنند ولی در این شغل فعالیت ندارند را شناسایی کرده و آن‌ها را شمول بیمه و یارانه 50 درصدی دولت خارج کند.

به گزارش پایگاه خبری ساخت وساز هشتم،بیمه تاکسیران‌؛ ایمان فرهمندی پیرامون بیمه تاکسیران ها اظهار کرد: یکی از مسائل و مشکلاتی که تاکسیران‌های شهر طی سالیان متوالی با آن درگیر هستند، بحث بیمه تامین اجتماعی است.وی افزود: درسنوات گذشته دولت با ایجاد ظرفیتی، تعدادی از تاکسیران‌های که در آن ایام مشغول به فعالیت بودند را در نظام بیمه رانندگان، مشمول بیمه تامین اجتماعی کرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر بیان کرد: در این نظام بیمه‌ای، ۵۰ درصد حق بیمه بیمه تاکسیران‌ را پرداخت کرده و ۵۰ درصد را دولت یارانه داده و کمک می‌کرد، ولی بیش از ۱۰ سال است که این فهرست‌ها بروز نشده و برخی از افراد از شغل تاکسیرانی خارج و افراد جدیدی به این شغل اضافه شدند که بیمه نبوده و طی این مدت نیز بیمه نشده‌اند.

فرهمندی خبر داد: دولت اخیرا بررسی‌هایی را از طریق وزارت کشور آغاز کرده تا بیمه تاکسیران‌ هایی که از این بیمه استفاده می‌کنند ولی در این شغل فعالیت ندارند را شناسایی کرده و آن‌ها را شمول بیمه و یارانه ۵۰ درصدی دولت خارج کند.وی اضافه کرد: در ادامه متناسب با تعداد نفراتی که از این لیست خارج شوند، تاکسیران‌های فعال و فاقد بیمه حمایتی دولت، به لیست اضافه و جایگزین می‌گردند.

بخوانید:  بررسی وضعیت رکود و رونق بازار مسکن تا ابتدای سال آینده

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری فرآیند شناسایی و رسیدگی به شکایات بیمه تاکسیران‌ که حذف می‌شوند به اتمام برسد و هم زمان تاکسیران‌های جدید اضافه و مشمول بیمه تامین اجتماعی و یارانه دولت در این بخش شوند.

فرهمندی تصریح کرد: بر اساس برآوردها قریب به ۹۰ درصد تاکسیران‌های شهر مشهد از بیمه بهره‌مند هستند و طی سال‌ها حدود ۱۰ درصد این آمار تغییر کرده است.
وی با اعلام اینکه تنها ۱۰ درصد از تاکسی‌ران‌ها بیمه نیستند، گفت: امیدواریم متناسب با فرآیندی که فعال شده، در یک بازه زمانی قابل قبول تمامی تاکسیران‌های مشمول بیمه شده و از مزایای حمایتی دولت در بخش بیمه و تامین اجتماعی استفاده کنند