تاخیر در احداث تصفیه خانه سپتاژ مشهد
تاخیر در احداث تصفیه خانه سپتاژ مشهد
رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به دلیل تاخیر در عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه سپتاژ به شهردار تذکر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، تصفیه خانه سپتاژ؛حسن کریمدادی در حاشیه شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تذکر به شهردار درخصوص تاخیر در احداث تصفیه‌خانه سپتاژ، اظهارکرد: با توجه به اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ تانکر مخصوص چاه‌های فاضلاب از سطح شهر جمع‌آوری و به رودخانه کشف‌رود ریخته می‌شود، احداث تصفیه‌خانه سپتاژ با مساحت حدود ۸ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان در دستورکار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ ماه از آغاز عملیات اجرایی احداث این تصفیه خانه سپتاژ گذشته، گفت: این پروژه براساس برنامه زمان‌بندی باید درحال بهره‌برداری می‌بود ولی طبق بررسی‌های صورت گرفته، این مهم تاکنون محقق نشده و پروژه از پیشرفت قابل قبولی برخوردار نیست.

کریمدادی افزود: سال گذشته حدود ۵۱ درصد از بودجه این پروژه جذب شده ولی امسال، پیشرفت فیزیکی و مالی پروژه تنها ۲ درصد بوده که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: به شهردار مشهد به جهت عدم تحقق بهره‌برداری از تصفیه‌خانه سپتاژ در بازه زمانی مشخص شده که موجب تشدید معضلات زیست محیطی موجود در رودخانه کشف‌رود می‌شود، تذکر می‌دهم.

کریمدای گفت: شهردار باید دستور اقدام لازم در این خصوص را در سریعترین زمان ممکن صادر نماید.

بخوانید:  ابلاغ طرح‌های تفصیلی شهر مشهد با حمایت استاندار