تاریخ دقیق آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ مشخص شد!
تاریخ دقیق آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ مشخص شد!
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای ۱۳ تا ۱۵ مرداد سال جاری و افزوده شدن صلاحیت‌های جدید در آزمون آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، حامد مانی فر درباره تاریخ دقیق آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ گفت: در این دوره از آزمون‌ها که در نیمه مرداد (۱۳، ۱۴ و ۱۵ مرداد ۱۴۰۰) امسال برگزار می‌شود علاوه بر برگزاری آزمون احراز صلاحیت اجرا در رشته‌های معماری و عمران که مطابق روال سال‌های قبل برگزار می‌شود، ۴ صلاحیت جدید نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه در زمان بهره‌برداری از ساختمان یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های آن بخش‌های تأسیسات برقی و الکتریکی است که به دلیل ضعف در اجرا، بهره‌برداران را با مشکلات بی‌شماری مواجه می‌کند، توضیح داد: به منظور حل مشکلات و برای افزایش کیفیت ساختمان‌ها در هریک از رشته‌های برق و مکانیک نیز صلاحیت تخصصی جدید با عنوان «اجرای تأسیسات برقی» و «اجرای تأسیسات الکتریکی» پیش‌بینی شده است.

حامد مانی‌ فر پس از اعلام تاریخ دقیق آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ گفت: ساختمان‌های مهم در طول چرخه حیات ممکن است به دلایل مختلف از جمله تغییر کاربری نیازمند اجرای عملیات بهسازی لرزه‌ای باشند که اجرای این عملیات از یک سو نیازمند مقررات ویژه و از سوی دیگر نیازمند حضور اشخاص ذی‌صلاح برای طراحی و اجرای بهسازی لرزه‌ای است. به همین منظور علاوه بر پیش‌بینی مبحث جدید با همین عنوان نسبت به تعریف صلاحیت جدید تحت‌عنوان «ارزیابی و اجرای بهسازی لرزه‌ای» اقدام شده است.

بخوانید:  آزمون ورود به حرفه مهندسان 1400 به تعویق افتاد!

وی افزود: برای ایمن‌سازی گودها و اجرای هرچه بهتر پی در ساختمان‌ها صلاحیت جدید «طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان» تعریف شده است. داوطلبان واجد شرایط این صلاحیت‌ها می‌توانند با مطالعه دستورالعمل ثبت‌نام و در صورت دارا بودن شرایط نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند.

به گفته مانی‌فر، صلاحیت‌های تخصصی دیگری نیز برای آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ در دست بررسی و اقدام است که در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.