تحقق جهش تولید در گرو فعالسازی بانوان کارآفرین
تحقق جهش تولید در گرو فعالسازی بانوان کارآفرین
عضو کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: برگزاری نمایشگاه فروش محصولات بانوان کارآفرین کشور، رویداد و نمایشگاه بی‌نظیری در ابعاد ملی است با حضور همه نهادها و ارگان‌های فعال در امر کسب و کار کشور فعال شد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،بانوان کارآفرین؛ سیدحسین علوی‌مقدم در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه محصولات بانوان کارآفرین سراسر کشور و همچنین بزرگترین نمایشگاه گل‌وگیاه مشهد با اشاره به تاکید مکرر مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر به مساله «تولید»، اظهارکرد: ایشان در یکی از سخنرانی‌های خود می‌فرمایند که «ایران بزرگ امروز بیش از هر زمان دیگر به “کار و کارآفرینی” نیاز دارد تا همچون عقابی تیز پرواز، در فضای پیشرفت و آبادانی و افتخار اوج گیرد».

وی با بیان اینکه از نگاه رهبری، «تولید» کل حل مشکلات اقتصادی کشور است، گفت: انتخاب شعار سال به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» و تاکیدات مکرر رهبری انقلاب بر اهتمام مسئولان و جوانان و نخبگان به امر تولید، بار سنگینی را بر روی دوش جوانان انقلابی و مسئولان جهادی قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: در چنین فضایی بود که شورای شهر انقلابی و شهرداری مشهد سلسله اقداماتی را در راستای تحقق امر ولی زمان طراحی نمود.

علوی‌مقدم با بیان اینکه یکی از این اقدامات مهم در امر حمایت از تولیدکنندگان و اشتغال آفرینی، بازارسازی برای تولیدکنندگان و کارافرینان است، تصریح کرد: برپایی دوباره نمایشگاه محبوب و پرمخاطب گل و گیاه بعد از دو سال تعطیلی، علی‌رغم فشردگی زمان، تنها به همت اعضای محترم شورای شهر، شهردار جهادی و کارکنان شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی میسر بود.

وی افزود: اقدام جهادی دیگر شورای شهر، برگزاری رویدادی کم‌نظیر و در قالب رویداد نمایشگاه فروش محصولات بانوان کارآفرین کشور بود؛ نمایشگاهی در ابعاد ملی با حضور همه نهادها و ارگان‌های فعال در امر کسب و کار کشور.

علوی‌مقدم گفت: ما معتقدیم «جهش تولید» که مطالبه رهبری انقلاب است، تنها با فعال نمودن نصف جمعیت خاموش فعلی کشور یعنی فعال شدن بانوان، در عرصه جهاد اقتصادی میسر است.

بانوان کارآفرین الگوی سوم زن در انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه در «الگوی سوم زن» که انقلاب اسلامی آن را به جهانیان معرفی نموده، بانوان با حفظ نقش مادری و همسری می‌توانند نقش‌های اجتماعی موثر در تمدن‌سازی را بر عهده گیرند، اظهارکرد: ترویج کسب و کارهای خانگی بر خلاف نگاه اقتصادمحور تمدن غرب به زن، یعنی ترویج مولد بودن زنان در عین حضور و ایفای نقش در محیط گرم خانواده است.

بخوانید:  تحقق آرمانشهر در گرو شهر هوشمند

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شاید تاکنون صدها نمایشگاه در حوزه‌های مختلف تخصصی برگزار شده باشد اما نمایشگاه کسب‌وکارهای خانگی آن هم در سطح ملی و با حضور کارآفرینان از شهرها و روستاهای سراسر کشور و با این کیفیت، تاکنون برگزار نشده است.

علوی مقدم افزود: از موسسه برگزار کننده این رویداد یعنی موسسه «ایران بانو» و سرکار خانم «دین محمدی» به همراه تیم‌شان در مجموعه «باغ نوآوری» تشکر ویژه دارم.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه متمایز و جذاب امروز حاصل تلاش شبانه‌روزی دو ماهه این عزیزان است؛ ارزیابی ۵ هزار نفر از بانوان کارآفرین کشور و انتخاب و دعوت از آنان کار سنگینی بوده که با سرعت و دقت انجام گرفته است.

علوی‌مقدم با تشکر از مدیرعامل بنیاد «علوی» که با اختصاص تسهیلات، کمکی ویژه برای بانوان کارافرین بودند، گفت: از بنیاد برکت و صندوق امید و اداره تعاون وزارت کار بابت معرفی بانوان کارآفرین هم قدردانی می‌نمایم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مشهد مقدس، اقتصاد بسیار پویا و فعالی است و در این شهر ظرفیت‌های متعددی برای اشتغال‌آفرینی داریم که یکی از آنها را می‌توان نمایشگاه بین‌المللی دانست، افزود: این فرصت، بستر و زیرساختی ارزشمند برای این است که به شعار سال جامه عمل بپوشانیم.

علوی‌مقدم خاطرنشان کرد: با تکیه بر این ظرفیت و بستر مناسب، ضمن تلاش در جهت اشتغال‌آفرینی، می‌توان به رونق اقتصادی شهر و کشور کمک کرد؛ موضوع بسیار مهمی که باید در بعد ملی و حتی فراملی مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین گفت: به عنوان جوان‌ترین عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید می‌کنم که یکی از ویژگی‌های شاخص شورای ششم شهر مشهدالرضا(ع)، جوان بودن اعضاء و منتخبان مردمی است و امروز شاهد شکل‌گیری گفتمان «حکمرانی جوانانه» هستیم؛ حکمرانی جوانانه یعنی مشهدالرضا(ع)، جهانشهر برکت و کرامت بوده و باید نقش جدی و بی‌بدیلی در سطح منطقه‌ای و ملی برای پیشبری گفتمان رهبری و انقلاب اسلامی بازی کند.

علوی‌مقدم افزود: امیدواریم با همت شهردار جهادی اقدامات دیگر طراحی شده برای فعالیت های اجتماعی الگوساز در حوزه جوانان، بانوان و حاشیه شهر مشهد در سال جاری اجرایی و عملیاتی شده و شهد شیرین خدمتگزاری مسئولان جهادی را مردم تجربه کنند.