تدوین الگوی هم‌بستگی در اجلاس شهرهای حماسه ساز
تدوین الگوی هم‌بستگی در اجلاس شهرهای حماسه ساز
در اجلاس شهرهای حماسه ساز، به دنبال تدوین الگویی به روز از هم‌بستگی این شهرها و انتقال آن به نسل جدید هستیم.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،اجلاس شهرهای حماسه ساز؛حجت الاسلام حسن منصوریان اظهار کرد: در اجلاس شهرهای حماسه ساز، به دنبال تدوین الگویی به روز از هم‌بستگی این شهرها و انتقال آن به نسل جدید هستیم و در همین راستا دبیرخانه آن راه اندازی و سندی آماده شده است.

وی افزود: هر کجا نگاه فرهنگی نداشته باشیم نیازمند جایگزین فرهنگ هستیم و هم اکنون استفاده از برخورد قضایی نظامی و قهری به عنوان ابزار جایگزین همواره باعث نارضایتی و مقابله مردم شده است؛ به عنوان مثال درباره حجاب یا مسائل اقتصادی یا احتکار باید با روش فرهنگ دینی وارد عمل شویم چراکه این موضوعات با روش سخت نظامی حل شدنی نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه فرهنگ همچون هوایی است که باید در تمام شئونات اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حاکم باشد، ادامه داد: هرجا نارضایتی و گسست اجتماعی دیده می‌شودT پای مدیرانی وسط است که نگاه فرهنگی، آموزشی و تربیتی نداشتند.

حجت الاسلام منصوریان بیان کرد: ما باید باور کنیم ریشه تمام ناهنجاری‌ها حتی ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی، بی توجهی به مسئله فرهنگی است.

وی جزیره‌ای عمل کردن در عرصه فرهنگ را یک معضل برشمرد و گفت: به دنبال تدوین الگویی به‌روز از هم بستگی این شهرها هستیم و تنها با نگاه شبکه‌ای و سیستمی در این حوزه می‌توان بر تمام مشکلات روز جامعه فائق آمد.

بخوانید:  آماده‌باش شهرداری برای استقبال از زائران نوروزی ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به اینکه استفاده از تجارب شهرهای دیگر در حوزه فرهنگ باعث می‌شود جلوی هزینه های اضافه در هر شهر گرفته شود، خاطرنشان کرد: در این راستا لازم است شهرهایی که از نظر اقلیمی و سبک زندگی مشابه یکدیگر هستند تجاربشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و اگر طرحی شکست خورد در شهر دیگری به امتحان و آزمایش گذاشته نشود، چنان که حضرت علی (ع) میفرمایند: «نظراتتان را به یکدیگر اعلام کنید.»

وی خاطرنشان کرد: برگزاری گردهمایی ها و نشست هایی همچون نشست هم اندیشی کمیسیون‌های فرهنگی شوراها با هدف اشتراک‌گذاری تجارب شهرها با یکدیگر، اقدام ارزشمندی است.

حجت الاسلام منصوریان در ارتباط با اجلاس شهرهای حماسه ساز گفت: در این اجلاس، شهرهایی که در انقلاب اسلامی از سال ۴۲ تا ۵۷ قیام مؤثری داشتند و به حرکت و جریان ملی انجامیده است همچون قیام مردم ورامین، تبریز، قم، مشهد و غیره گردهم آمدند تا بتوانیم با تدوین یک نسخه واحد و هم‌بستگی آنها از رهنمودهایشان در راستای تقویت انقلاب اسلامی استفاده کنیم.