تعرفه خدمات مهندسین معمار به زودی اعلام می‌شود!
تعرفه خدمات مهندسین معمار به زودی اعلام می‌شود!
مهندس فرهمند؛ رئیس انجمن صنفی معماری استان یزد در تشریح برنامه های انجمن در سال جاری گفت: یکی از مهمترین برنامه‌ها در سال جدید تدوین نرخنامه تعرفه خدمات مهندسین معمار است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، تعرفه خدمات مهندسین معمار: امروزه طراحی ساختمانهای ما چندان سنخیتی با اقلیم،جغرافیا، فرهنگ، سنت ها و باورهای ما ندارد و مهندسان معمار می توانند نقش جدی در اصلاح این فرایند داشته باشند؛ چرا که معماری عینیت یافته باورها و سبک زندگی مردم است.

این مطلب را مهندس فرهمند رئیس انجمن صنفی معماری استان یزد در تشریح برنامه های این انجمن در سال ۱۴۰۰ بیان داشت و گفت: امروزه متاسفانه سبک زندگی مردم یزد دچار تغییرات جدی شده است و بروز و ظهور آن در قالب معماری بناهای موجود ملاحظه می شود. اصلاح این وضعیت نیازمند کار جمعی و بین بخشی است که محوریت آن به دست مهندسان معمار است.
وی شهر را همانند صحنه تئاتر توصیف کرد که مهندسان، بازیگران ، طراحان و سازندگان این صحنه و در عین حال تماشاچی آن هستند.

رئیس انجمن صنفی معماری ارائه  آموزش‌های ویژه در حوزه معماری و فراتر از آموزش های دانشگاهی را ضروری دانست و گفت: آموزش در حوزه مفاهیم و کیفیت ها در حوزه معماری، خلق فضا و کیفیت فضا از طریق برگزاری وبینار ها، کلاس ها و انتقال تجربیات مهندسان معمار صاحب نام کشور میسر است.

تعرفه خدمات مهندسین معمار؛ مهم‌ترین برنامه انجمن صنفی معماری یزد

فرهمند که در یک گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان شرکت کرده بود، از مهمترین برنامه های انجمن صنفی معماری در سال جدید را تدوین نرخنامه طراحی خدمات تکمیلی معماری توصیف کرد و گفت: آنچه در تعرفه سازمان نظام مهندسی ساختمان برای مهندسین معمار آمده و ما نیز قبول داریم، در واقع تنها بخشی از شرح خدمات معماری قلمداد می‌شود؛ در صورتی که برخی پیش نیازها و پس نیازها و یکسری خدمات مکمل نیز وجود دارد که بلاتکلیف مانده است.

بخوانید:  وبینار شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار Ecotect

به گفته وی یکی از برنامه‌های اصلی انجمن صنفی معماری نهایی کردن تعرفه خدمات مهندسین معمار است.

وی این تعرفه ر را مربوط به ایده پردازی و مطالعات اولیه مقدماتی معماری و یکسری اقدامات مانند طراحی داخلی، محوطه سازی و طراحی نما برشمرد و گفت: این نرخ نامه در کنار تعرفه خدمات مهندسین معمار که از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان به اجرا گذاشته شده میتواند فعالیت‌های معماران را از حالت پراکندگی خارج کند.
وی گفت: در نظر داریم از هفته جاری نرخنامه جدید فعالیت مهندسین معمار را به نظرخواهی بگذاریم و پس از بررسی، برای تحقق درست و قانونی آن اقدام کنیم.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان