تکمیل عملیات بهسازی کال زرکش تا تابستان سال آینده
تکمیل عملیات بهسازی کال زرکش تا تابستان سال آینده
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: عملیات بهسازی و مرمت کال زرکش که اجرای قسمتی از آن به‌عهده شهرداری و بخش دیگر بنیاد مسکن است، تا تابستان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،کال زرکش؛ایمان فرهمندی با بیان اینکه کال زرکش، مرز محدوده شهری با حریم شهر است، اظهارکرد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخلیه نخاله داخل این کال می‌توانست بستر حوادث ناگواری، به ویژه در فصول بارندگی سال باشد؛ اتفاقی که موجب آبگرفتگی منازل این محدوده و بروز خطر سیلاب می‌شود.

وی گفت: به منظور مقابله با این حوادث، پروژه بهسازی بخش قابل توجهی از کال زرکش، حدفاصل بزرگراه پیامبر اعظم(ص) به سمت بلوار توس و ادامه آن به سمت شمال، در دو بخش توسط شهرداری مشهد و بنیاد مسکن درحال انجام است.

فرهمندی با بیان اینکه پهنه در اختیار شهرداری تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته و عملیات عمرانی آن هم درحال اجراست، افزود: متاسفانه به دلیل مسائل مالی روند پیشرفت پروژه با تاخیر روبرو شده بود ولی با تزریق مالی که صورت گرفته، پروژه فعال شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: در یکی از نقاط طول کال، پیشنهاد ایجاد دسترسی سواره‌رو بین دوطرف و همچنین ایجاد فضای سبز مطرح شد؛ این موضوع قرار شده در قالب کمیته‌های فنی، بررسی و اگر به جمع‌بندی رسیدیم، به‌عنوان پروژه‌ها اجرایی برای سال آینده درنظر گرفته شود.

فرهمندی با بیان اینکه بخشی از پروژه کال زرکش که شهرداری مسئول اجرای آن است، تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: عملیات عمرانی قسمتی که در اختیار بنیاد مسکن قرار دارد هم، به طول ۵ کیلومتر، تا اوایل تابستان به اتمام خواهد رسید. 

بخوانید:  پیشرفت شهر در گرو تقویت تعاملات بین‌دستگاهی است