حرکت معاونت شهرسازی مشهد سمت توسعه پایدار
حرکت معاونت شهرسازی مشهد سمت توسعه پایدار
نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: فعالیت و عملکرد شهرداری در حوزه شهرسازی باید به صورت توسعه پایدار دنبال شود؛ در این مسیر باید نگاه از نگاه صرف به حوزه تراکم فروشی خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، معاونت شهرسازی مشهد؛ سید حسین علوی‌مقدم در مراسم تکریم و معارفه معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد ضمن تبریک هفته قوه قضاییه، اظهارکرد: فعالیت و عملکرد شهرداری در حوزه شهرسازی باید به صورت توسعه پایدار دنبال شود؛ در این مسیر، نگاه باید از نگاه صرف به حوزه تراکم فروشی خارج شود.

وی افزود: یکی از جلوه‌های توسعه پایدار شهری را در انتقال پادگان ارتش شاهد بودیم؛ اقدام حائز اهمیتی که علاوه بر حل گره‌ها و مشکلات شهری، منافع مالکان را تامین و سرانه‌های مورد نیاز شهر را استحصال نمود.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: با حمایت و پیگیری شهردار و تلاش شبانه‌روزی مدیریت شهری، کار بزرگی در شهر امام رضا(ع) رقم خورده که باید ادامه پیدا کند.

علوی‌مقدم با بیان اینکه ظرفیت‌های مشابه پادگان لشکر ۷۷، فراوان در مشهد مقدس یافت می‌شود که تاکنون مغفول مانده، تصریح کرد: یکی از این ظرفیت‌های بالقوه که بلااستفاده بوده، اراضی بزرگ‌مقیاس شهری است؛ اراضی که در پهنه‌های شمالی و شرقی شهر بیشتر وجود دارد و با بهره‌گیری از آنها می‌توان در مسیر تحقق و تامین سرانه‌های مورد نیاز شهر گام برداشت. 

بخوانید:  بهای خدمات اتوبوسرانی و مترو مشهد کاهش پیدا می‌کند