خانه های تونلی ویتنام؛ روشی برای بهینه‌سازی زمین!
خانه های تونلی ویتنام؛ روشی برای بهینه‌سازی زمین!
خانه‌ های تونلی ویتنام بخشی از رویکرد سنتی شهرهای هانوی و سایگون در ویتانم هستند. این نوع مسکن در ویتنام به دلیل مالیات بر دارایی که بر اساس عرض نما تعیین می‌شد، ظهور کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، خانه های تونلی ویتنام: با قدم زدن در خیابان‌های شهرهایی مانند هانوی و سایگون در ویتنام، با خانه‌های سه تا پنج طبقه با نمای شگفت‌آور اما باریک روبرو می‌شوید که پنجره‌هایی برای تهویه و نور طبیعی فقط در نمای جلویی دارند. 

خانه های تونلی ویتنام یا لوله‌ای بخشی از رویکرد سنتی منطقه هستند که طبق فرهنگ رایج باستان، این نوع مسکن در ویتنام به دلیل مالیات بر دارایی که بر اساس عرض نما تعیین می‌شد، ظهور کرده است، اما دلیل اصلی آن بهینه سازی کاربری زمین و مجوز تعداد بیشتری خانه بوده است.

با این حال، این میراث اکنون در طراحی های معاصر توسط معماران ویتنامی بازآفرینی شده است. نماهای قدیمی جای خود را به راه حل‌های نوآورانه شامل ورودی هایی برای روشنایی و تهویه طبیعی ، حیاط ها و باغ های داخلی داده که در محیط های مختلف با تقسیم بندی سطح فضاهای با کیفیت بالا را فراهم می کند

در ادامه با مجموعه‌ای از خانه‌های تونلی همراه ما باشید.

خانه های تونلی ویتنام

آشنایی با کشور ویتنام

ویتنام یکی از زیباترین کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیاست. از شمال با چین و لائوس، از غرب با کامبوج همسایه است و از شرق و جنوب به دریای شرق و اقیانوس آرام منتهی می‌شود. این کشور ۸۶ میلیون نفر جمعیت با ۵۴ نوع نژاد گوناگون دارد. مذاهب بودیسم، مسیحیت ،کائو دائیسم و هوائیسم در ویتنام پیروانی دارند. البته اکثر مردم در این کشور پیرو بودیسم هستند.هم اکنون تعداد زیادی از معابد و کلیساها از جمله جاذبه های گردشگری برای جهانگردان به شمار می روند.

بخوانید:  داروخانه راوند؛ پروژه‌ای با رویکرد ایمنی در برابر کرونا

ویتنام کشوری است با هزاران سال تاریخ با شکوه و با پیروزیهای درخشانی که مردم ویتنام در مبارزاتشان بر علیه استعمارگران داشتند شاخص شده‌اند.انقلاب ویتنام در سال ۱۹۴۵ به پیروزی رسید و این کشور توانست در ۲ سپتامبر همان سال استقلال خود را بدست آورد که بعدها این تاریخ روز ملی این کشور نام گرفت. از آثار میراث فرهنگی این کشور می‌توان از شهر قدیمی و تاریخی «هوآ» نام برد که قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد و توسط تاجران چینی و ژاپنی ساخته شده و آداب و رسوم و فرهنگ آنان همچنان در این شهر در کنار بناها و آثار معماری دیدنی که همچون گذشته نگاهداری شده، برجای مانده است.

  • منبع خبر : ایران آرت