رازهای موفقیت در حرفه معماری چیست؟
رازهای موفقیت در حرفه معماری چیست؟
معماری یکی از پرمخاطب‌ترین و جالب‌ترین رشته‌ها محسوب می‌شود که علاقه‌مندان زیادی را به خود اختصاص داده و می‌توان گفت با تمامی رشته‌ها و جنبه‌های زندگی مرتبط است. در واقع معماری در حال رشد است و هر روز چیزهای جدیدی در آن ظاهر می‌شوند. بنابراین شما به عنوان یک معمار بایستی با تمام این تغییرات و آخرین روندها رشد کنید.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، رازهای موفقیت در حرفه معماری: معماری یکی از جالب و پر مخاطب ترین رشته ها محسوب می شود که علاقه مندان زیادی را به خود اختصاص داده و می توان گفت با رشته ها و تمامی جنبه های زندگی مرتبط است.

به عنوان مثال، اگر معماری و ریاضی را در نظر بگیرید وجه اشتراک این دو در معماری پارامتریک نمود یافته همینطور معماری به نوعی می تواند با علوم طبیعی، تاریخ، روانشناسی و جغرافیاو … نیز در ارتباط باشد.

به این دلیل به عنوان یک معمار موفق، شما باید تا جای ممکن در تمام زمینه های زندگی اطلاعاتی کسب کنید اگرچه دانستن در همه زمینه ها امکانپذیر نیست اما میتوانید هوشمندانه به اطراف نگاه کنید وکم و بیش از هر چیزی مرتبط با معماری سرسری عبور نکنید در واقع معماری در حال رشد است و هر روز چیزهای جدیدی ظاهر می شوند و بایستی با تمام تغییرات و آخرین روند ها رشد کنید و این روند یادگیری هرگز متوقف نشود و محدود به زمان دانشجویی یا مقطعی خاص نباشد.

اگرچه به هیچ وجه کار ساده ای نیست اما اینکار به بهبودی به عنوان یک معمار، دستیابی به موفقیت و حرفه ای شدن شما کمک خواهد کرد. با ۸ نکته ضروری در این زمینه برای کسب موفقیت و مواردی برای بهتر شدن به عنوان یک معمار همراه باشید….

رازهای موفقیت در حرفه معماری: شناسایی اهداف و حرکت به‌سمت آن‌ها

آیا این کار را فقط برای پول انجام می دهید؟ یا پرستیژ؟ یا چیزی بزرگتر و عمیق تر پشت آن است؟ اگرچه پول، مطمئنا، مهم است اما قرار دادن هدف اصلی بر معیارهای مالی و بی محتوا یا کوچک راه به جایی نمی برد. بیشتر در مورد آنچه که به این دنیا اضافه می کنید بیاندیشید و چگونگی خدمت به مردم را مدنظر قرار دهید خودتان را با این هدف در ذهن بسازید: «من می خواهم جهان را به جایگاه بهتر برای زندگی تبدیل کنم»، و سپس چیزهای بیشتر از جمله پول در این راستا ایجاد می شوند.

رازهای موفقیت در حرفه معماری: کسب اطلاعات در مورد معماری و سایر رشته ها

به نقش مطالعه و کتاب خواندن در پیشرفت خود دقت کرده اید؟ اگر کم مطالعه می کنید با نوشتن یک لیست از همه کتاب هایی که ممکن است برای شما سودمند یا جالب باشد شروع کنیدو کم کم قدم هایی برای آغاز بردارید. آنها می توانند در مورد تاریخ ، نظریه های معماری یا هنر و علم طراحی یا حتی تاریخ جهان، جغرافیا، جمعیت شناسی، فرهنگ، و سیاست باشند حتی اگر علاقه ای به مطالعه این موضوعات ندارید داستان بخوانید هرچه بیشتر بخوانید حتی اگر کاملا غیر مرتبط احساس کنید، بیشتر ذهن شما رشد خواهد کرد و زمینه های گسترش را برایتان بیشتر مهیا می سازد.

رازهای موفقیت در حرفه معماری: آگاهی از آخرین اخبار داخلی و خارجی در حوزه معماری

آگاهی از آنچه که در دنیا اتفاق می افتد برای کار شما به عنوان یک معمار حیاتی است. سعی کنید از آخرین پروژه ها، معماران وسبک و شیوه های در حال ظهور، مسابقات جدید و برندگان جایزه همچنین از وقایع سیاسی فعلی، تغییرات اقتصادی و آخرین اکتشافات علمی مطلع شوید. این کار بر شما و دیگران بسیار تاثیر می گذارد و راه های جدیدی را برایتان باز می نماید.

بخوانید:  فرودگاه جدید عربستان؛ اقدامی دیگر از گروه معماری فاستر

رازهای موفقیت در حرفه معماری: استفاده از فن آوری های نوین

بعضی از معماران ترجیح می دهند که پیشرفت های ابزار و تکنیک های معماری را نادیده بگیرند. آنها معتقدند که می توانند مانند گذشته با روش های سنتی تر به کار خود ادامه دهند اما پیشرفت در محاسبات طراحی و توسعه نرم افزارهای معماری نه تنها سرعت را تسریع کرده بلکه امکانات را گسترش می دهند. بنابراین، حفظ راه های قدیمی و مقاومت در برابر تغییر می تواند شما را دور از رقابت و عقب نگه دارد. سعی کنید از آخرین به روز رسانی ها در نرم افزار معماری با خبر شوید  پیگیری کنید و یاد بگیرید که چه چیزی می تواند کار را سریع و با امکانات بهتر برایتان انجام دهد

رازهای موفقیت در حرفه معماری: داوطلبانه فعالیت کنید

راهکارهای خوبی برای خدمت به جامعه و بدست آوردن تجربه وجود دارد که برای شما، به عنوان یک معمار، بسیار مفید خواهند بود. به عنوان مثال، شما می توانید هدایت تور را به مکان های تاریخی ، برای افزایش آگاهی از فرهنگ و معماری به عهده بگیرید یا در نوسازی مدرسه های قدیمی و یا برنامه های کوچک تا حد توان زمانی خود  شرکت نمایید. کمی سخاوتمند باشید و بدون انتظار، از علم و توانایی های خود ببخشید.
با انجام این موارد نه تنها تغییراتی در شیوه کار یا نحوه عملکرد خود احساس خواهید کرد، بلکه این موضوع  در سطح شخصی احساس رضایت بسیار مطلوبی برایتان در بر خواهد داشت.

راهکارهای موفقیت در معماری چیست؟

  • هم راستا در مورد سایر رشته ها بیاموزید!

با گسترش دوره های گسترده و آنلاین می توانید هر چیزی را به راحتی از خانه خود یاد بگیرید  بنابراین  سعی کنید همه جانبه به موقعیت های پیش رو نگاه کنید برای مثال شما در حال طراحی فضایی برای کودکان هستید،  به جای تمرکز بر طراحی و برنامه فیزیکی فضا به مطالعه روانشناسی کودکان یا  سیاست، قانون ها یا یک دوره تاریخی بپردازید تا دنیای گسترده تری را برای طراحی در اختیار شما قرار دهد.

  • ارتباط و تعامل  با همکاران معمار

بخشی از جامعه معماری باشید. به گروهها و جوامع محلی بپیوندید ارتباط با معماران دیگر اطلاعاتی در مورد نیازها و خواسته های جامعه و اینکه چگونه می توانید حرفه ای با آنها برخورد کنید، در اختیارتان قرار می دهد شما همچنین می توانید به انجمن های آنلاین بپیوندید، با معماران سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و دانش و تجربه خود را با آنها تبادل کنید این کار دنیای محدود را برایتان گسترده و شانس  های بیشتری ار تعاملات و پروژه ها را در بردارد. در واقع ارتباطات از کلیدهای اصلی معماری محسوب می شود.

  • فردی اجتماعی و با جامعه در تعامل باشید.

با دوستان خود ملاقات کنید شرکت در رویدادهای اجتماعی و رفتن به اجتماعات مختلف درباره دایره اجتماعی خود اطلاعات بیشتری برایتان ایجاد می کند و می تواند  منبعی برای بازتاب در طرح معماری باشد زیرا پایه طراحی مناسب شناخت نیازها و درک احساسات انسانی می باشد. برای خانواده وقت بگذارید و به یاد داشته باشید که آنها در جهانی زندگی می کنند که شما باید به عنوان یک معمار بسازید.

  • منبع خبر : گروه معماری آرل