راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب
راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب
در دنیای دیزاین و طراحی امروزه کاغذ دیواری ها بسیار پر فروش و محبوب هستند. علت این محبوبیت این است که نصب و تعویض آن بسیار راحت تر از رنگ کردن است. طرح های برجسته، کودکانه، لوکس، بافت دار، راه راه و متناسب با انواع سلیقه ها دارد ودر عین حال انواع قیمت ها از ارزان تا بسیار گران را داراست.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، یکی از اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب این است که به رنگ دقت کنید زیرا کاغذ دیواری به علت بافتی که دارد نور بیشتری را جذب می کند. بنابراین اگر با کمبود نور مواجه اید، انتخاب کاغذ دیواری شلوغ با رنگ‌های تیره، آن هم برای دیوار اتاق خواب، اشتباه بزرگی است.

اما نکته ی مهمی که مطرح است این مسئله است که چه نوع ترکیب و مدلی برای انواع مکان ها مناسب است. یکی از مهم ترین ارکان هر خانه ای اتاق خواب است و انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب مناسب برای هر نوع از اتاق خواب (کاغذ دیواری اتاق کودک، کاغذ دیواری اتاق خواب زن و شوهر، اتاق نوجوان و …) مسئله ای بسیار مهمی است زیرا با انتخاب درست آن اتاق شما لاکچری تر، شکیل تر و حتی بزرک تر به چشم می آید.

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب

یکی از اصول انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب این است که به رنگ دقت کنید زیرا کاغذ دیواری به علت بافتی که دارد نور بیشتری را جذب می کند. بنابراین اگر با کمبود نور مواجه اید، انتخاب کاغذ دیواری شلوغ با رنگ‌های تیره، آن هم برای دیوار اتاق خواب، اشتباه بزرگی است.

برای چنین فضاهایی رنگ‌های روشن مثل مدل کاغذ دیواری هایی طرح اسلیمی خاص بهترین گزینه هستند. مدل‌هایی با رنگ روشن و طرح‌های کم و کوچک انتخاب کنید. همچنین میتوانید تنها برای یک یا دو دیوار از کاغذ دیواری استفاده کنید و باقی دیوارها را با رنگ های ساده یا کاغذ دیواری ساده بپوشانید. برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب به متراژ اتاق خواب توجه کنید رنگ‌های تیره مثل مدل طرح آجر طبیعی، باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می‌شوند.

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب با توجه به ارتفاع سقف

اصل بعدی که باید به آن توجه شود سقف اتاق است. اگر سقف اتاقی کوتاه است، انتخاب یک کاغذ دیواری با خطوط راه ‌راه عمودی برای این اتاق، باعث می‌شود سقف اتاق بلندتر به نظر برسد مانند کاغذ دیواری طرح راه راه مدرن و یا کاغذ دیواری آبی فیروزه ای. اگر طول و عرض فضایی با هم تفاوت زیادی دارد و باریک و کشیده به نظر می‌رسد، با نصب کاغذ دیواری با خطوط راه‌راه افقی روی دیوار کم عرض، می‌توانید ابعاد فضا را اصلاح کنید.

بخوانید:  کاغذ دیواری ضد زلزله چیست؟

طرح مناسب برای کاغذ دیواری اتاق خواب

یکی از اصول مهم دیگر در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب انتخاب طرح آن است و توجه داشته باشید که طرح های مد سال با همان سرعتی که مد می‌شوند از مد می‌افتند، پس طرحی را انتخاب کنید که چندماه بعد، از انتخاب آن پشیمان نشوید. کاغذ دیواری را در فضای خانه ببینید بعد از انتخاب کاغذ دیواری و قبل از سفارش، تکه‌ای از طرح مورد نظر را به خانه بیاورید و روی دیوار قرار دهید.

در برخی مواقع طرح کاغذ دیواری نظر شما را جلب میکند اما هنگامی که این طرح روی دیوار مورد نظر شما به کار میرود به کلی نظرتان تغییر میکند. میتوانید کاغذ دیواری را در کنار دکوراسیون منزل قرار دهید و ببینید آیا هماهنگی مناسب بین آن‌ها وجود دارد یا خیر؟ بهتر است در هنگام خرید کاغذ دیواری یک یا دو رول اضافه تر خریداری نمایید تا در صورت نیاز در آینده از آن استفاده کنید.

نحوه انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب برای پشت تختخواب

یکی از دیوارهایی که اغلب برای اجرای کاغذ دیواری برای دکوراسیون مدرن اتاق خواب انتخاب می‌شود، دیوار پشت تخت خواب است که بهتر است متمایز از طرح و رنگ دیوارهای دیگر باشد. برای ایجاد هماهنگی بهتر است بین رنگ چوب تخت یا روتختی با رنگ کاغذ دیواری هماهنگی رنگ وجود داشته باشد.

یکی از روش های خلاقانه در استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب استفاده از دو رنگ یا دو طرح متفاوت است. دقت کنید که در انتخاب این دو طرح یا رنگ هماهنگی و تعادل با دکوراسیون کلی اتاق خواب حفظ شود. پس توجه به ترکیب رنگ بسیار مهم است.