راهنمای خرید مبلمان مناسب برای منزل
راهنمای خرید مبلمان مناسب برای منزل
خرید مبلمان و عناصر مورد نیاز در خانه، تنها به این که مورد پسند شما باشند بستگی ندارند، بلکه جزئیات بسیاری وجود دارند که در خرید مبلمان مختلف باید در نظر گرفته شوند.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،راهنمای خرید مبلمان مناسب: برای این که بتوانید خانه رویایی خود را داشته باشید و در هر گوشه‌ای از آن لوازمی را به کار ببرید که مورد پسند و علاقه شما باشند و با این روش خانه ای صمیمی و گرم در اختیار داشته باشید، باید در خرید مبلمان و اکسسوار ها به نکات بسیاری توجه کنید. خرید مبلمان و عناصر مورد نیاز در خانه، تنها به این که مورد پسند شما باشند بستگی ندارند، بلکه جزئیات بسیاری وجود دارند که در خرید مبلمان مختلف باید در نظر گرفته شوند.

ما در این مطلب راهنمای خرید مبلمان مناسب برای منزل را با شما در میان خواهیم گذاشت. پس برای رسیدن به خانه رویایی خود با پویانو همراه باشید:

نکته کلیدی یک طراحی داخلی آزادانه، ایجاد تفاوت است. کاناپه، سیستم روشنایی و حتی رو تختی از جمله مواردی هستند که با استفاده از آن ها می توانید این تفاوت ها را ایجاد کنید. زمانی که می خواهید به خرید بروید، سه نکته وجود دارند که می توانند راهنمای شما باشند: ۱٫ اندازه مکان، ۲٫ کیفیت محصولات و ۳٫ میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته اید

بر روی لوازم اساسی سرمایه گذاری کنید

کاناپه، مبل های تک نفره و صندلی ها، میز غذاخوری، تخت خواب، کمد ها… این مبلمان از جمله عناصری هستند که در طول سال ها به راحتی تغییر نمی کنند. به همین دلیل برای این که بتوانید سال های طولانی از آن ها استفاده کنید، باید مقاومت و کیفیت آن ها را در نظر بگیرید و این موضوع را هدف اصلی خود قرار دهید. این اقدام شاید در ابتدا کمی پر هزینه به نظر برسد، اما در طولانی مدت بسیار به صرفه خواهد بود.

یک مبل ساده با طراحی کلاسیک

راهنمای خرید مبلمان مناسب: چنین مبلی را در طول زمان تنها با تغییر روکش آن می توانید با هر سبکی از طراحی داخلی هماهنگ کنید.  اما در خرید چنین مبلی باید به اسکلت و ساختار آن توجه ویژه ای داشته باشید. مبلی که از چوب های نرمی مانند چوب درخت کاج ساخته شده است، شاید قیمت ارزان تری داشته باشد، اما ماندگاری و مقاومت آن  بسیار کم خواهد بود. به همین دلیل مبلی را انتخاب کنید که از چوب هایی مانند بلوط و یا راش ساخته شده باشد.

این چوب ها بسیار مقاوم هستند و سال‌های طولانی می توانند مورد استفاده قرار بگیرد. هم چنین با نشستن بر روی مبل، سعی کنید فنر های آن را احساس کنید. هر چه این فنر ها به یکدیگر نزدیک ‌تر باشند، مبل سالم تر و مقاوم تر خواهد بود.

پاهای خود را دراز کرده و از تماشای تلویزیون لذت ببرید

اگر عادت به چنین کاری دارید، یک مبل تختخواب شو می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اما قبل از این که چنین مبلی را خریداری کنید، مناسب بودن آن برای هدف خود را در نظر گرفته و مطمئن شوید که پشتی این مبل به صورت ارگونومیک بوده و می تواند ستون فقرات را حمایت کرده و به کمر شما فشار وارد نمی کند.

بخوانید:  درباره قوانین دکوراسیون داخلی منزل چه می‌دانید؟

میز غذاخوری

برای این که بتوانید در اطراف میز غذاخوری به راحتی حرکت کرده و غذا را سرو کنید، لازم است که گوشه ‌های میز با لوازمی مانند کنسول و یا دیوارهایی که در اطراف آن قرار دارند حداقل ۶۰ سانتی متر فاصله داشته باشد. برای یک اتاق غذاخوری پرکاربرد یک میزگرد، برای اتاقی که مملو از اشیای متعدد است یک میز شیشه‌ای و برای خانه های پر رفت و آمد و پر مهمان میز های تاشو انتخاب مناسب تری خواهد بود. زیرا یک میز گرد در یک اتاق پرکاربرد به شما این امکان را می دهد تا حرکت کردن در اطراف آن ساده تر باشد.

استفاده از میز شیشه ای در اتاقی که لوازم و مبلمان بسیاری دارد باعث می شود تا فضا دلباز تر و فرح بخش تر احساس شود و میز های تاشو نیز به شما این امکان را می دهند تا هنگام پذیرایی از مهمان ها آن را باز کرده و فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

انتخاب صندلی مناسب

زمانی که می‌خواهید برای میز غذاخوری، اتاق کار و یا بالکن صندلی مناسب انتخاب کنید، باید اولویت خود را بر راحتی آن ها قرار دهید. برای این منظور کاربرد صندلی را در نظر داشته باشید. برای مثال صندلی هایی که برای صحبت های کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرند باید پشتی صاف داشته و صندلی هایی که برای کار کردن طولانی مدت به کار برده می شوند باید حتما طراحی ارگونومیک داشته باشند.

یک صندلی ایده آل باید  ۴۵ تا ۵۰ سانتی متر عرض داشته و یک صندلی ارگونومیک باید ۴۵ سانتی متر از زمین ارتفاع داشته باشد. اگر زمانی که بر روی یک صندلی می نشینید پای شما به صورت کامل بر روی زمین قرار نمی‌گیرد، از خرید آن خودداری کنید. عرض پشتی صندلی نیز باید ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر باشد و گودی کمر را پر کند. اگر نشیمن صندلی با زانوی شما ۵ تا ۷ سانتیمتر فاصله داشته باشد نشیمنی راحت را برای شما ایجاد خواهد کرد.

خرید تخت خواب مناسب

در خرید مبلمان اتاق خواب، با پاسخ به دو پرسش می توانید خرید آسان ‌تری داشته باشید: یک این که چه مدل تختی می‌خواهید و دوم این که به دنبال چه ابعادی هستید؟ پاسخ صحیح به این پرسش ها به شما کمک می کند تا تخت خوابی را خریداری کنید که حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال بتوانید از آن استفاده کنید.

برای مثال در خرید تخت تک نفره، ابعاد متفاوتی در بازار وجود دارد. به همین دلیل این که فردی بالغ می خواهد از این تخت استفاده کند و یا یک کودک در خرید مناسب بسیار موثر خواهد بود. تخت خواب های استاندارد در ابعاد ۱۹۰ در ۹۰ سانتی متر هستند. اما اگر مکانی که می خواهید از این تخت استفاده کنید دارای فضای باریک است تخت خواب ۱۹۰ در۷۰ سانتی متر انتخاب بهتری خواهد بود. تخت مناسب برای کودک نیز در ابعاد ۱۴۰ در ۷۰ سانتی متر است.