رستوران زیردریایی نروژ؛ اولین تجربه غذاخوری زیر آب‌های‌اروپا
رستوران زیردریایی نروژ؛ اولین تجربه غذاخوری زیر آب‌های‌اروپا
نخستین رستوران زیرِ آب اروپا، بعد از مدت‌ها انتظار، سرانجام در نروژ راه‌اندازی شد که به میهمانان خود اجازه می‌دهد با اطمینان خاطر و آرامش خیال، زیر دریای نروژ غذا میل کنند.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، رستوران زیردریایی نروژ یک شاهکار طراحی است که توسط شرکت معماری نروژی Snøhetta شکل گرفته و از آن رونمایی شده است. در آغاز نخستین تجربه غذاخوری زیر آب در اروپا، آن‌ها به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند تا ضمن لذت بردن از یک وعده غذایی در کلاس بالای جهانی، از تنوع‌زیستی غنی بی‌حد و مرز نیز بهره ببرند.

رستوران زیردریایی نروژ با مساحت ۵۳۲۸ فوت مربع (۴۹۵ متر مربع) از یک لوله بتونی کج شکل گرفته که به نظر می‌رسد به داخل دریا سُر می‌خورد. در واقع در این پروژه، از میهمانان دعوت می‌شود تا از سطح زمین به حدود ۵/۱۶ فوت (۵ متر) در زیر آب حرکت کنند. رونه گراسدال، معمار اصلی Under، می‌گوید: «ایده ساخت این رستوران، لوله‌ای بود که بتواند مردم را از سطح دریا به زیر دریا برساند. درک این انتقال شاید آسان به نظر برسد، اما ایجاد امنیت برای این فضا و انتقال آن به مردم، کار آسانی نبود و باید تمام مسائل فنی و جانبی را شامل می‌شد.»

رستوران زیردریایی نروژ
رستوران زیردریایی نروژ

وقتی غذاخوری‌ها از سه سطح رستوران پایین می‌آیند و از ورودی بلوط از پله آن به داخل یک اتاق نوشیدنی و محل غذاخوری اصلی می‌روند، از رنگ‌های گرم چوب به یک محیط خنک و آبی و خاکستری منتقل می‌شوند. همچنین بتن خام با یک پنجره بزرگ پانوراما تکمیل می‌شود که لوله را پوشانده و به سوی دریای وحشی، چشم‌انداز متفاوتی ایجاد می‌کند.

این درحالی است که نوع کاربرد انواع نور و لامپ در این رستوران به گونه‌ایست که به میهمانان اجازه می‌دهد تا بتوانند رنگ‌ها و نمای داخلی دریا را در شب نیز به خوبی و با جذابیت‌های خاصی مشاهده کنند.

  • منبع خبر : اسکان نیوز