رویکرد درآمدی شهرداری مشهد باید فراتر از حوزه شهرسازی باشد
رویکرد درآمدی شهرداری مشهد باید فراتر از حوزه شهرسازی باشد
شورای ششم بر این باور است که رویکرد درآمدی شهرداری باید فراتر از حوزه شهرسازی برود و زیرمجموعه‌های مختلف شهرداری باید به دنبال احصاء درآمدهای قانونی و فرصت‌های پیش‌بینی شده در قانون بروند.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،رویکرد درآمدی شهرداری مشهد؛ فاطمه سلیمی با بیان اینکه یکی از رویکردهای شاخص و اصلی کمیسیون برنامه و بودجه در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری، سوق دادن شهرداری به سمت استفاده بیشتر از درآمدهای پایدار است، اظهارکرد: در قانون، حقوق و ردیف‌های مختلفی برای شهرداری‌ها درنظر گرفته شده و از سوی دیگر بندهای قانونی نیز برای تهاتر مطالبات و بدهی‌های شهرداری با دستگاه‌های دولتی لحاظ گردیده است.

وی افزود: علاوه بر این موارد، ردیف‌های دیگری چون عوارض کالا، عوارض آلایندگی، مالیات بر ارزش افزوده و … دیده شده که حوزه‌های مختلف شهرداری باید مجدانه پیگیر وصول حق و حقوقات شهرداری در این حوزه‌ها باشند.

سلیمی گفت: توجه به درآمدهای پایدار، حلقه مفقوده حوزه درآمدی شهرداری است که باید بیش از پیش نسبت به آن اهتمام بورزیم و تقویت شود چراکه ظرفیتی قانونی است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: عمده رویکرد درآمدی شهرداری مشهد به حوزه شهرسازی است؛ این نگاه باید اصلاح شود و متمرکز به یک حوزه خاص که موجب تحمیل فشار به شهروندان می‌گردد، نباشیم.

سلیمی تصریح کرد: شورای ششم بر این باور است که رویکرد درآمدی شهرداری باید فراتر از حوزه شهرسازی برود و زیرمجموعه‌های مختلف شهرداری باید به دنبال احصاء درآمدهای قانونی و فرصت‌های پیش‌بینی شده در قانون بروند.

بخوانید:  تملک اراضی در حاشیه شهر مشهد به منظور تامین سرانه‌های خدماتی