زیباترین ساختمان‌های شیشه‌ای دنیا، یک روشنایی خیره‌کننده
زیباترین ساختمان‌های شیشه‌ای دنیا، یک روشنایی خیره‌کننده
زیباترین ساختمان‎های شیشه‌ای دنیا سازه‌هایی هستند که چهار چوب‌های معمول طراحی و معماری را در هم شکسته‌اند و پا به دنیای جدید گذاشته‌اند. ساختمان‌های شیشه‌ای باعث می‌شود تا فضای اطراف ساختمان بر بخشی از سطح ساختمان منعکس شود، که این تصویری چشم‌نواز و شگفت‌انگیز است. در این مطلب با نمونه‌هایی از زیباترین ساختمان‌های شیشه‌ای دنیا آشنا شوید.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، زیباترین ساختمان‌های شیشه‌ای زمانی ساخته شدند که در معماری مدرن از راه های غیر معمول برای ساختن بنا ها استفاده شد. یکی از ویژگی‌های این سبک معماری که در سال‌های اخیر زیاد مشاهده می‌شود، استفاده از شیشه‌ها است. این ساختمان‌های شیشه‌ای معمولا زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند و در بدون تردید جزو نوآوری‌های معماری محسوب می‌شوند.

مرکز وزارت بهداشت باسک، بیلبائو

زیباترین ساختمان‌های شیشه‌ای

زیبایی این ساختمان این تصور را در ذهن به وجود می آورد که اینجا موزه یا گالری هنری است اما در ‏واقع یک ساختمان اداری است و جزو زیباترین ساختمان‌های شیشه‌ای جهان محسوب می‌شود.

این ساختمان ۱۳ طبقه که مقر اصلی اداره بهداشت باسک است، یکی ‏از مهمترین ساختمان های اسپانیا است. طراحی این ساختمان توسط ‏Coll-Barreu Arquitectos‏ ‏انجام شده است.

شیشه های این ساختمان نور را به داخل هدایت میکنند و باعث روشن شدن ساختمان ‏میشوند. اینجا یکی از جاذبه های گردشگری در بیلبائو است.‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏‏‏ ‏

باغ گیاه شناسی، کوریتیبا

باغ گیاهشناسی، کوریتیبا

در طراحی این باغ که در سال ۱۹۹۱ افتتاح شده از کاخ شیشه ای قرن ۱۹امی لندن الگو برداری شده است. این باغ که در مرکز شهر کوریتیبای برزیل واقع شده یکی از مهمترین نقاط گردشگری این شهر به شمار می رود.

انواع مختلفی از گیاهان در این گلخانه شیشه ای که ویژگی اصلی باغ گیاه شناسی محسوب می شود قرار دارند. این ساختمان شیشه ای فلزی که بی شباهت به یک اثر هنری نیست دارای مساحتی معادل ۴۵۰ متر مربع بوده و اطراف آن با آب فشان ها و فواره های زیادی پوشیده شده است.

هرم لوور، پاریس

زیباترین ساختمان‌های شیشه‌ای

هرم لوور معروف ترین نمای شیشه ای جهان است که ساخت آن با انتقادات زیادی روبرو شده بود و خیلی از معماران اعتقاد داشتند که لکه ای بر روی زیبایی معماری کلاسیک موزه لوور است.

بخوانید:  مسجد نور دبی؛ بازی با هندسه و نور

این بنا در سال ۱۹۸۹ ساخته شد و از مهمترین ساختمان های نمادین جهان است و برای ورودی موزه لوور استفاده می شود.

هتل دبلیو، بارسلونا

هتل دبلیو، بارسلونا

شهرهای اسپانیا فقط به دلیل ساختمان های قرون وسطایی خود معروف نیستند بلکه بناهای مدرن زیبایی هم دارد. هتل دبلیو از هتل های ۵ ستاره است که از شیشه درست شده و به شکل بادبان می باشد به همین دلیل به آن هتل ورا هم می گویند، این هتل از پشت دیوارهای شیشه ای خود چشم انداز زییایی از دریای مدیترانه دارد.

این ساختمان بر روی سواحل بارسلونا قرار دارد و نمونه توسعه و پیشرفت معماری مدرن است، طراحی آن توسط ریکاردو بوفیل انجام و کار ساخت آن در سال ۲۰۰۹ تمام شد.

اکنون این ساختمان جزو زیباترین ساختمان‌های شیشه‌ای دنیا به حساب می‌آید.

مرکز ملی هنرهای نمایشی، پکن

مرکز ملی هنرهای نمایشی، پکن

این بنا که به نام تئاتر ملی بزرگ نیز شناخته می شود یکی از نمونه های بارز معماری مدرن در دنیاست. این ساختمان که در پکن، پایتخت چین واقع شده توسط آرشیتکت فرانسوی به نام پاول اندرو (Paul Andreu) طراحی شده است.

اطراف ساختمان نیز با دریاچه مصنوعی بزرگی پوشیده شده است. در این مرکز یک خانه اپرا، سالن کنسرت و سالن تئاتری وجود دارد که مجموع ظرفیت آنها به پنج هزار نفر می رسد.

مرکز تکنولوژی کاناگاوا، توکیو

زیباترین ساختمان‌های شیشه‌ای

‏ ساختمانی در مرکز تکنولوژی کاناگاوا فرانما ترین ساختمان موجود است. طراح این اثر جونیا ‏ایشیگامی است. در واقع ساختمان تنها یک اتاق است با مساحت ۲۰۰۰ متر مربع که از پنل های شیشه ‏ای و ستونهای فلزی سفید ساخته شده است. کل بنا تصویری از یک جنگل را تداعی میکند تا یک ‏ساختمان.‏

طراحان این ساختمان unya Ishigami ( جونیا ایشیگامی ) و تیمش بوده اند .