زیباترین کتابخانه های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟
زیباترین کتابخانه های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟
زیباترین کتابخانه‌های جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی شامل کتابخانه کلیسای" Admont Abbey" در اتریش، کتابخانه "George Peabody" در بالتیمور، کتابخانه "Mafra Palace " در پرتغال، کتابخانه دانشگاهی " Trinity" در دوبلین، کتابخانه کلیسای " Saint Gall" سوئیس و کتابخانه " Royal Portuguese" در برزیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، برای گردشگرانی که عاشق کتاب هستند، هیچ مکانی جذاب‌تر از یک کتابخانه بزرگ زیبا نیست. طراحی این مکان‌های قابل ستایش ممکن است به قرن‌های گذشته تاریخ بازگردد یا از طراحی مدرن امروزی بهره گرفته باشد. در این گزارش شما را با زیباترین کتابخانه های جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی آشنا می‌کنیم:

کتابخانه کلیسای”Admont Abbey” در اتریش

هیچ شکی نیست که ” Admont Abbey Library“، لقب زیباترین کتابخانه جهان را به خود اختصاص دهد. این کتابخانه پر از نقاشی‌های دیواری نفیسی است که در معماری باروک تنظیم شده‌اند. کافی است تنها یک بار به این کتابخانه نگاه کنید تا متوجه زیبایی منحصر به فرد آن شوید.

قدمت این کتابخانه اتریشی که با رنگ‌های طلایی و سفید تزئین شده است، به سال ۱۷۷۶ برمی‌گردد اما خود کلیسا قدیمی‌تر به نظر می‌رسد علاوه بر عظمت و شکوه، این کتابخانه با بیش از ۷۰ هزار جلد کتاب، عنوان یکی از بزرگترین کتابخانه‌های کلیسایی جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

زیباترین کتابخانه های جهان
زیباترین کتابخانه های جهان

کتابخانه “George Peabody” در بالتیمور مریلند

ممکن است کتابخانه George Peabody به دلیل زیبایی و زرق و برق خود، در نگاه اول با یک هتل مجلل اشتباه گرفته شود. بودجه ساخت این کتابخانه در سال ۱۸۷۸ توسط یک فرد خیرخواه به نام ” George Peabody ” تأمین شد. امروزه نزدیک به ۳۰۰ هزار جلد کتاب در این مکان نگهداری می‌شود و به آن لقب “کلیسای جامع کتاب” را در بالتیمور داده‌اند.

زیباترین کتابخانه های جهان
زیباترین کتابخانه های جهان

کتابخانه “Mafra Palace” در پرتغال

با قدم گذاشتن در کتابخانه Mafra Palace ، رؤیای دیدن یک کاخ پرتغالی در دل افراد زنده می‌شود؛ یک کاخ سلطنتی بسیار عظیم و باشکوه که قرن‌ها تاریخ در پشت آن نهفته است.

کف این کتابخانه از سنگ مرمر پوشیده شده است و دارای یک سقف مارپیچ است و کتاب‌ها روی قفسه‌های تزئین شده به طول ۸۸ متر قرار گرفته‌اند. تاریخچه ساخت این کتابخانه به سال ۱۷۷۵ باز می‌گردد و در آن مجموعه کتاب‌هایی از قرن چهاردهم و نوزدهم میلادی یافت می‌شود.

زیباترین کتابخانه های جهان

کتابخانه دانشگاهی “Trinity” در دوبلین ایرلند

کتابخانه Trinity دانشگاه دوبلین نیاز به هیچ گونه تعریفی ندارد و یکی از معروف‌ترین کتابخانه‌های جهان محسوب می‌شود. این کتابخانه تعداد زیادی از گردشگران جهان را به سوی خود جلب می‌کند به طوری که گاهی اوقات افراد برای بازدید از قفسه‌های آن باید در صف بایستند.

جذاب‌ترین قسمت کتابخانه، اتاقی است که قدمت آن به سال ۱۵۹۲ میلادی باز می‌گردد. آنچه بیش از معماری چوبی و سقف قوس دار، کتابخانه را مهم می‌کند مجموعه کتاب‌های بسیار زیاد آن است.

زیباترین کتابخانه های جهان

کتابخانه کلیسای “Saint Gall” سوئیس

اگرچه شهر Saint Gall در کشور سوئیس زیاد شناخته شده نیست، اما دارای یک جاذبه گردشگری زیبا بوده که در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته و لقب زیباترین کتابخانه جهان را به خود اختصاص داده است.

تاریخچه ساخت این کتابخانه به ۷۱۹ سال پس از میلاد حضرت مسیح بازمی‌گردد. در آرشیو قابل توجه کتابخانه Saint Gall، هزاران کتاب و دست‌نوشته از قرون وسطی یافت می‌شود. منبت کاری چوبی برجسته و سقف بلند آن از ویژگی‌هایی است که هر فردی را عاشق این کتابخانه می‌کند.

زیباترین کتابخانه های جهان
زیباترین کتابخانه های جهان

کتابخانه “Royal Portuguese” در برزیل

این کتابخانه، بزرگ‌ترین منبع ادبیات پرتغالی خارج از این کشور محسوب می‌شود که تاریخچه آن به سال ۱۸۳۷ بازمی‌گردد. از زیبایی‌های چشمگیر این کتابخانه می‌توان به تزئینات چوبی تیره و طلایی رنگ که در سه طبقه قفسه‌های پر از کتاب آن به کار گرفته شده است و همچنین لوستر زیبا و سقف آینه کاری شده اشاره کرد.

زیباترین کتابخانه های جهان
  • منبع خبر : ایمنا