ساخت مسکن فرهنگیان تا چه مرحله‌ای پیش رفته است؟
ساخت مسکن فرهنگیان تا چه مرحله‌ای پیش رفته است؟
مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا کنون ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد برای فرهنگیان پیش‌بینی می‌شود، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ این پروژه‌ها تکمیل و به فرهنگیان تحویل شود.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، گودرز کریمی‌فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت ساخت مسکن فرهنگیان اظهار کرد: ۴۳ هزار ۷۷۵ واحد در سراسر کشور برای فرهنگیان جذب کرده‌ایم.

وی درباره ساخت مسکن فرهنگیان ادامه داد: از این تعداد، ۲۴ هزار فرهنگی واجد شرایط در حال واریزی وجه ، تکمیل موجودی و اتصال به پروژه هستند یا به عبارتی ساده‌تر واحدهای این افراد مشخص و توسط شرکت سازنده در حال ساخت هستند.

کریمی‌فر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ این پروژه‌ها تکمیل و به فرهنگیان تحویل شود، افزود: آورده اولیه برای فرهنگیان واجد شرایط جهت اتصال به پروژه، حداقل ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است که به همین میزان توسط آموزش و پرورش، تسهیلات حمایتی ثانویه کم بهره بدون تشریفات، بدون سپرده‌گذاری و البته بدون وثیقه ملکی در راستای تسریع در ساخت‌وسازها به فرهنگیان پرداخت شده است و هم اکنون روند پرداخت این نوع تسهیلات حمایتی مسکن در سال ۱۴۰۰ همچنان ادامه دارد.

ثبت‌ نام مسکن فرهنگیان

ثبت‌نام فرهنگیان فاقد مسکن اواسط آذر سال ۹۸ در سامانه maskan.medu.ir آغاز شد؛ متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشند و تاکنون از هیچ‌یک از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند یا به عبارت دیگر فرم «ج» در استعلام از سامانه مربوطه راه و شهرسازی سبز باشد.

بخوانید:  ساخت مسکن محرومان در اصفهان آغاز شد

متقاضی باید متأهل بوده یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن ۳۵ سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار بگیرند؛ اولویت آموزش و پرورش شامل بانوان فرهنگی سرپرست خانوار، کارکنان شاغل رسمی، پیمانی، قراردادی بالای ۲۰ سال سابقه خدمت، زوجین فرهنگی و  بازنشستگان فرهنگی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس