سقوط قیمت مسکن در صورت کاهش نرخ ارز
سقوط قیمت مسکن در صورت کاهش نرخ ارز
سقوط قیمت مسکن در صورتی اتفاق می‌افتد که نرخ ارز کاهش پیدا کند. رییس دفتر املاک مرکزی کیش در این خصوص گفت: اگر قیمت دلار در روند کاهشی ثبات پیدا کنند ما در کل کشور شاهد افت قیمت مسکن بین 15 تا 25 درصد خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری ساخت وساز هشتم، درباره موضوع سقوط قیمت مسکن، احمد بصیری، رییس دفتر املاک مرکزی جزیره کیش و عضو اتحادیه مشاورین املاک جزیره کیش با اشاره به آخرین وضعیت قیمت زمین و مسکن در این جزیره گفت: نسبت به چند ماه گذشته قیمت مسکن و وضعیت خرید و فروش در این جزیره تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: مسکن و زمین در کشور ما تابع بنیانهای مالی همچون نرخ ارز سکه و تورم است و وقتی این بنیانها توقف می‌کنند قطعا بر روی مسکن نیز تاثیر می‌گذارد و هر تغییری در قیمت ارز و سکه بر روی مسکن تاثیر می‌گذارد و ایستایی آنها نیز تاثیر مستقیمی بر روی معاملات مسکن خواهد داشت و اگر این ایستایی ادامه داشته باشد تعداد معاملات مسکن شاهد سکون و ریزش نیز خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که کاهش قیمت دلار آیا بر روی نرخ مسکن و معاملات انجام شده تاثیری گذاشته است یا خیر گفت: قیمت ارز کاهش پیدا کرده اما این کاهش ثابت نیست و دائم در نوسان است زمانی کاهش قیمت ارز به صورت مستقیم بر روی مسکن تاثیر می‌گذارد که ابتدا به یک ثباتی رسیده باشد.

وی ادامه داد: اگر قیمت ارز در روند کاهشی ثبات پیدا کنند ما در کل کشور شاهد سقوط قیمت مسکن بین ۱۵ تا ۲۵ درصد خواهیم بود ولی اگر این وضعیت ثابت نباشد و یا دوباره قیمت‌ ارز و سکه افزایش پیدا کند ما شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود.

بخوانید:  بررسی عوامل موثر بر کاهش قیمت مسکن

البته تاثیرات سیاسی به ویژه برگزاری انتخابات آمریکا را در ایجاد این وضعیت نمی‌توان نادیده گرفت، چرا که نوسانات قیمت دلار در بازارهای موازی یعنی سکه، طلا و مسکن تاثیر زیادی داشت.