شهر چوبی تورنتو؛ پروژه‌ای هوشمندانه در طراحی شهری
شهر چوبی تورنتو؛ پروژه‌ای هوشمندانه در طراحی شهری
پروژه شهر چوبی تورنتو که بر اساس طرح توسعه‌ی محله کوئیساید شهر تورنتو در کانادا طراحی شده است، با ارائه‌ی برنامه های گسترده‌ی خود تلاش می‌کند تا پیشرفت شهر های آینده و نظام کاربری آن ها را توسط یک مدل هوشمند از یک آزمایشگاه پیاده رو به نمایش بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، شهر چوبی تورنتو: استودیو معماری Heatherwick با همکاری شرکت طراحی Snøhetta رندرهای جدید از طراحی شهر چوبی با موضوع آزمایشگاه پیاده روی را منتشر کردند. این پروژه با توجه به توسعه محله کوئیساید شهر تورنتو ارائه شده است. پس از اعلام برنامه های گسترده جهت ارائه یک مدل هوشمندانه، آزمایشگاه پیاده روی تلاشی برای به نمایش گذاشتن پیشرفت شهرهای آینده و سیستم کاربری آنهاست.

طراحی شهر چوبی تورنتو

طراحی شهر چوبی محله کوئیساید که در واقع یک شهر با ماهیت آزمایشگاه پیاده رو است، توسط شرکت معماری Heatherwick و با همکاری استودیو طراحی Snøhetta انجام شده است. فرآیند طراحی پلان های شهر چوبی تورنتو تابستان سال گذشته به پایان رسیده بود و اخیرا تصاویر جدید تری نیز از این شهر منتشر شده است. آخرین نقشه ها و تصاویر و سایر اطلاعات موجود از طراحی این شهر نشان دهنده‌ی روند و رویکرد توسعه‌ی محله کوئیساید و همچنین نحوه‌ی اتصال شهر چوبی به سایر نقاط شهر است.

اهداف پروژه شهر چوبی تورنتو

این شهر با هدف توسعه‌ی کاربری فرهنگی و اقتصادی بارانداز شرقی انجام شده است و انتظار می‌رود بتواند تحرکی در مشاغل و مسکن های جدید ایجاد کند. پروژه شهر آزمایشگاهی تورنتو دوازده برج چوبی با دو هزار و پانصد واحد مسکونی را در خود جای داده است که هزار واحد آن با نرخ پایین تری اجاره داده خواهند شد.

بخوانید:  نکات مهم آموزش فتوشاپ در معماری

تیم های طراحی با ارائه‌ی این پروژه قصد داشتند نشان دهند که ساختار های چوبی مرتفع با تعداد زیاد می‌توانند در فریم های تکراری به اجرا برسد. بر اساس گفته های مدیر پروژه شهر چوبی، سازه های این شهر با قطعات مدولار چوبی و با قابلیت تعویض و تعمیر در سراسر پروژه ساخته شده است. آن ها همچنین سطح های پایین تر شهر را با یک برنامه‌ی انعطاف پذیر طراحی کرده‌اند تا در صورت نیاز امکان تغییرات برای آسان تر کردن رفت و آمد شهروندان فراهم باشد.