طرح صدور پروانه الکترونیک ساختمان در یزد اجرا می‌شود
طرح صدور پروانه الکترونیک ساختمان در یزد اجرا می‌شود
رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد از اجرایی شدن طرح صدور پروانه الکترونیک ساختمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: اقدامات اجرایی به منظور طرح صدور پروانه الکترونیک ساختمان تا اواسط اردیبهشت ماه به مرحله نهایی می‌رسد.

او افزود: صدور پروانه شهرسازی، در حال حاضر به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد و فرآیند صدور پروانه الکترونیک ساختمان نیز در دست انجام است. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، ادامه داد: بخش‌هایی از این پروژه که مرتبط با بخش‌های داخلی سازمان شهرداری بود مانند اخذ استعلامات، پیشتر نیز به صورت مکانیزه انجام می‌گرفت.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند اظهار کرد: در اجرای فرآیند طرح صدور پروانه الکترونیک ساختمان، مهمترین بخش که زمان بر نیز بود با سازمان نظام مهندسی مرتبط بود.

سخنگوی شورای شهر یزد افزود: موضوعاتی مانند رد و بدل نمودن نقشه ها، دریافت نظر کارشناس و دریافت اطلاعاتی که از سوی شهرداری به سازمان مهندسی مخابره می‌شد نیازمند ساماندهی و مکانیزه شدن بود.

قمی ادامه داد: به این ترتیب با برگزاری جلسات متعدد، تفاهم نامه‌ای میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی درباره چگونگی دریافت اطلاعات و استفاده از سرویس‌های لازم، منعقد و فرآیند مکانیزه شدن صدور پروانه ساختمان در دستور کار قرار گرفت.

بخوانید:  انتخابات نظام مهندسی سال 1400 چه زمانی برگزار می‌شود؟
  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد