طولانی ترین پل معلق جهان در پرتغال افتتاح می‌شود
طولانی ترین پل معلق جهان در پرتغال افتتاح می‌شود

به تازگی در ژئوپارک کشور پرتغال یک پل معلق تفریحی ساخته شده که با ۵۱۶ متر (۱۷۰۰ فوت) عنوان طولانی‌ترین پل جهان را از آن خود کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، منطقه ژئوپارک در پرتغال نیز یکی از مقاصد گردشگری جذاب در این کشور است که معمولا بیش از ۹۰ درصد توریست‌ها حتما از این منطقه دیدن می‌کنند. حال این پارک ملی برای توسعه بخش گردشگری خود، طولانی ترین پل معلق جهان را نیز افتتاح کرده تا بتواند علاوه بر ایجاد جذابیت‌های تفریحی، تکنولوژی و علم فناوری‌های نوین کشور پرتغال را نیز به نمایش بگذارد.

طولانی ترین پل معلق جهان از یک تکنیک ساخت گردشی یا چرخشی هم برخوردار است، به‌طوریکه در ساعات مختلف روز برای چندین بار حرکت‌های آرام بالا و پایین دارد تا بتواند جذابیت‌های عابران پیاده برای حرکت بر روی این پل را دوچندان بالا ببرد. این تکنیک کمک می‌کند تا فشار کمتری به سازه اصلی پل وارد شود و به همین دلیل، طول عمر و مقاومت آن تا بیش از ۳۵ درصد افزایش پیدا کند.

اگرچه عابران پیاده باید مسافت زیادی را برای عبور از این پل معلق پرتغالی طی کنند، اما مناظر زیبا و استفاده از تکنیک‌های مختلف ساخت جهت ایجاد خلاقیت و نوآوری در ارائه خدمات بهتر به آن‌ها، چنان به چشم می‌آید که قطعا بازدیدکنندگان از طی کردن این مسافت طولانی خسته نمی‌شوند.