فاز اول رود پارک مشهد افتتاح شد
فاز اول رود پارک مشهد افتتاح شد
شهردار مشهد با اشاره به افتتاح فاز اول رود پارک مشهد،گفت: امیدوارم فاز دوم که فاصله بین دندانپزشکان و پل ستاری است در مدیریت شهری آینده مورد توجه دوستان قرار بگیرد و به سرانجام برسد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،رود پارک مشهد؛ محمدرضا کلائی در پست اینستاگرامی درباره رود پارک مشهد می‌نویسد:

«بسیار خوشحالم از این که آخرین گزارش کاریم به عنوان شهردار مشهد به شما همشهریان، یکی از مهمترین و دوست‌داشتنی‌ترین پروژه‌های دوران حضورم در شهرداری مشهد است؛ پروژه رود پارک مشهد در این دوره، وظیفه اصلی من و همکارانم توسعه متوازن زیرساخت‌های شهر مشهد بود تا بتوانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و یکی از این پروژه‌ها تبدیل به رود پارک شد.

جذابیت این پروژه این است که در فضایی که سال‌ها خالی بودن زمین‌های اطراف بزرگراه امام علی (ع) جلوه زشتی به این نقطه از شهر مشهد داده بود حالا رودخانه دائمی مشهد به جریان افتاده و با آب دائمی در گردش و تعبیه دو حوضچه، خود جریان آب می‌تواند شور و شوق زندگی را به آدم القا کند.

مطمئنم شهروندان نگران مسائل محیط زیستی و آب حتما می‌گویند در این وضعیت بی‌آبی، چرا چنین پروژه‌ای؟ باید عرض کنم که آب از سد گلستان سالیانه رهاسازی و متاسفانه به هدر می‌رفت، اما حالا با یک سیستم بازچرخانی و جریان دائمی، همان آبی که سال‌ها به هدر می‌رفت، می‌تواند باعث نشاط آفرینی و حال خوب در بین شهروندان باشد.

مساحت کلی پروژه ۴۴ هکتار است که به جز جذابیت فوق‌العاده جریان آب، باید از ایجاد رینگ سلامت در محیط پیرامونی رودخانه و همچنین مسیر دوچرخه‌سواری به طول چهار کیلومتر یاد کنم.

درباره پنج گانه راهبرد سبز مدیریت شهری، خدا را شاکرم که پروژه‌های کوه پارک، زیست پارک و رود پارک مشهد به سرانجام رسیدند و پروژه بوم پارک مشهد مرتبط با کشف رود و پروژه کشت پارک که اولین بوستان کشاورزی شهری ایران به شمار می آید، پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشتند و انشاء‌الله به دست مدیران بعدی شهر مشهد به افتتاح برسند.

از امشب فاز اول پروژه آماده است و امیدوارم فاز دوم که فاصله بین دندانپزشکان و پل ستاری است در مدیریت شهری آینده مورد توجه دوستان قرار بگیرد و به سرانجام برسد. آقای کاظمی در این پروژه مثل یک رهبر مقتدر عمل کرد و همه سازمان را پای کار آورد و بنیاد مسکن هم انصافا عالی عمل کرد و بهره‌برداری آن توسط منطقه خواهد بود.

متاسفانه به دلیل اینکه سخت‌ترین روزهای کرونایی شهر را سپری می‌کنیم برای حفظ سلامت شما مردم نازنین هیچ برنامه‌ای به مناسبت بهره‌برداری رود پارک نداریم و امیدوارم بعد از گذشتن از این پیک مرگبار، حالمان در رود پارک بهتر باشد.»

رود پارک مشهد
  • منبع خبر : شهرآرا