قیمت داربست و عوامل موثر بر کیفیت داربست چیست؟
قیمت داربست و عوامل موثر بر کیفیت داربست چیست؟
لوله داربست سازه ای است که بیشتر در موارد ساختمان سازی یا تعمیرات ساختمان استفاده می شود بنابر این جنس وسیله بسیار مهم است. یک لوله داربست با کیفیت باید از ضخامت مطلوب و طول مناسب و استحکام بالایی برخوردار باشد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،قیمت داربست؛لوله داربست یکی از پرکاربردترین لوازم در ساختمان سازی می باشد. برای همین است که بحث خرید و قیمت داربست از مهمترین عوامل در این زمینه می باشد. زیرا با توجه به نوسان قیمت ها در این بازار سوداگران نیز به این بازار ورود کرده و دنبال منافع خود هستند و با بالا بردن قیمت در این بازار اختلال ایجاد می کنند. پس در خرید لوله داربست باید بسیار دقت نمود و از عرضه کننده امین تهیه نمود.

لوله داربست چیست ؟

لوله داربست لوله ای فولادی می باشد که جهت انجام ساختمان سازی و ساختن نما به کار می رود .و نصب و اجرای آن باید زیر نظر کارشناسان باشد. تا در هنگام طوفان دچار آسیب نگردد، داربست از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در کنار هم نگه داشتن آن نیازمند لوازمی می باشد مانند بست داربست، اتصال ۲۰ سانتی و غیره می باشد.

عوامل موثر بر قیمت داربست و کیفیت لوله داربست

لوله داربست ها از طیف ها و اندازه های مختلف با ضخامت های مختلف می باشند. و برای هر کار ویژه ای دارای نوع مختلف استفاده می باشد. رایج ترین آنها گالوانیزه است که از فلز در برابر خورندگی محافظت میکند. ضخامت لوله، انواع اتصالات آن و همچنین اتصالاتی مانند مغزی داربست، بست چهار پیچ یا دو پیچ و غیره و آلیاژ به کار رفته در آن ها تعیین کننده می باشد. که با بررسی این عوامل می توانیم برآوردی نسبتا مقرون به صرفه از قیمت و انواع جنس آن داشته باشیم. 

جنس

 جنس لوله داربست یکی از فاکتور هایی است که در قیمت داربست نو و قیمت داربست دست دوم  بسیار موثر است. بسته به اینکه از چه جنسی ساخته شده است قیمت خرید داربست متفاوت خواهد بود. معمولا جنس لوله ها از آهن یا چوب میباشند اما رایج ترین آنها آهن میباشد. که بیشترین کاربرد را نیز  دارد و امروزه در ساخت و ساز داشته و به دلیل راحتی کار با آن در بیشتر صنایع و بنایی ها کاربرد دارد. 

ضخامت

مانند فاکتوربالا که ذکر شد بسته به نوع لوله داربست این تجهیزات دارای ضخامت های متفاوتی هستند. و معمولا دارای سه وزن سبک و سنگین و متوسط میباشد. که ضخامت های بین ۲ تا ۴ دارند. بسته به نوع کاربردی که میتواند لوله داربست داشته باشد. خرید لوله داربست میتواند بر اساس یکی از این ضخامت ها محصول خود را انتخاب کند. روشن است که هر چه ضخامت بیشتر باشد مقاومت آن در برابر انواع شرایط جوی و تحمل بار بیشتر خواهد بود. اما ضخامت کمتر آن هم در برابر شرایط مقاوم است. و مزیت آن سبک تر بودن و راحت تر بودن حمل آن نسبت به نوع ضخیم آن می باشد. و سوخت کمتری برای جابجایی آن استفاده می شود. 

قیمت داربست و عوامل موثر بر کیفیت داربست چیست؟

طول

برای انتخاب یک لوله داربست مطمین و کارا باتوجه به کاربردی که میتواند برای ساختمان سای داشته باشد میتواند طول متفاوت داشته باشد. اغلب طول لوله داربست ها برای خرید لوله داربست که مطمینا بر قیمت لوله داربست هم اثر دارد طول آن است. که معمولا تا ۶ متر طول دارند. که بر حسب استفاده ای که داریم باید ببینیم کدام نوع داربست برای ما مناسب تر است. و همان را البته با تحلیل و توجه به قیمت انتخاب کنیم تا انشالله متضرر نگردیم. و استفاده حداکثری خود را از بازار داشته باشیم. 

رنگ

رنگ در لوله داربست نقش تعیین کننده برای کیفیت محصول محسوب نمیشود اما در برخی موارد مهم است . این لوله ها که با عنوان داربست های رنگی شناخته شده اند یکی از مهم ترین لوله های مقاوم در برابر زنگ زدگی محسوب میشوند. علاوه بر این که  برای خرید لوله داربست باید به ایمنی آن توجه شود استفاده از رنگ هم مهم است زیرا مانند یک پوشش عمل میکند و لوله داربست را از پوسیدگی حفظ میکند و طول عمر لوله داربست را افزایش میدهد که خود در قیمت لوله داربست تاثیر دارد.

قیمت داربست و عوامل موثر بر کیفیت داربست چیست؟

محل تولید

باتوجه به این که تولید لوله داربست در بخش های صنعتی تولید میشوند از همانجا هم ارسال میشود. اطلاع از تولیدی که لوله های داربست با کیفیت عرضه میکند. و اینکه در چه شرایط آب و هوایی ساخته شده است دارای اهمیت است. تمامی این ها باعث می شود که قیمت لوله داربست تلرانس کرده و از بالاترین قیمت ها تا متوسط ترین قیمت ها برود. در ادامه در مورد عواملی که بیشترین تاثیرات را بر قیمت لوله داربست دارند بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد. و با بیان متفاوت این مساله راهنمایی بیشتری برای شما خواهد شد. 

شرکت تولید کننده

شرکت های تولیدی لوله داربست به دلیل استفاده از مواد اولیه و آلیاژ های متفاوت برای لوله داربست بازار در عرضه و خرید لوله داربست به به طور چمشگیری یک زمینه رقابتی را ایجاد کرده. اما آنچه اهمیت دارد این است که شما از انواع لوله های داربست با لنوله ضخامت و سایز اطلاع داشته باشید. و کار خانه های تولیدی در این زمینه را بشناید.

خرید مطمین

با مشاوره ای که مشاوران خبره  در این زمینه به شما میدهند و اطلاعاتی که از لوله های داربست پیدا میکنید میتوانید با اطمینان کامل برای خرید لوله داربست که هم با کیفیت است و هم دارای تضمین در قیمت میباشد خرید خود را نهایی کنید.

  • منبع خبر : اخبار ساختمان