لزوم تدوین برنامه منسجم برای ارتفاعات جنوبی مشهد
لزوم تدوین برنامه منسجم برای ارتفاعات جنوبی مشهد
ارتفاعات جنوبی مشهد، ظرفیت طبیعی فوق‌العاده و بالقوه‌ای برای شهر است که تاکنون آنگونه که باید، مورد استفاده و بهره‌برداری قرار نگرفته است؛ مدیریت شهری باید بسته‌های مختلف و برنامه‌ریزی منسجمی را برای این محدوده تدوین کند.

به گزارش پایگاه خبری ساخت وساز هشتم،ارتفاعات جنوبی مشهد؛مجید طهوریان‌عسکری در حاشیه بازدید از ارتفاعات جنوبی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی امروز، آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی است، اظهارکرد: ارتفاعات جنوبی مشهد از جمله پهنه‌های فضای سبزی است که هوای شهر را تحت‌‎ تاثیر خود قرار می‌دهد و به عنوان یکی از تنفسگاه‌ها مهم مشهد شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ساله اعتبارات خوبی نیز در بودجه شهرداری مشهد مقدس برای توسعه فضای سبز و درختکاری در این ارتفاعات لحاظ می‌شود، گفت: متاسفانه در بازدید صورت گرفته شاهد اقدام عملی مناسبی علیرغم تخصیص اعتبارات نبودیم؛ پهنه وسیع ارتفاعات جنوبی مشهد باید به یکی از اصلی‌ترین ریه‌های تنفسی شهر تبدیل شود و پیوسته در جهت تقویت آن تلاش کنیم.

طهوریان‌عسکری افزود: در شرایطی که در سطح شهر برای تامین سرانه‌های فضای سبز و توسعه پارک‌ها با مشکل تامین زمین مواجه هستیم، قطعا بهترین راهکار، توسعه فضای سبز در پهنه‌های اینچنینی است؛ توسعه‌ای چندوجهی که در کنار افزایش سرانه‌های فضای سبز، موجب تقویت بُعد گردشگری این ارتفاعات نیز می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارتفاعات جنوبی مشهد را ظرفیت طبیعی بالقوه‌ای برای شهر دانست که تاکنون آنگونه که باید مورد استفاده و بهره‌برداری قرار نگرفته و تصریح کرد: مدیریت شهری باید بسته‌های مختلف و برنامه‌ریزی منسجمی را برای این محدوده تدوین کند؛ حوزه‌های مختلف اعم از معاونت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی شهرداری باید در این خصوص تدابیر لازم را بیاندیشند.

بخوانید:  سبک و اتفاقات نو در بزرگداشت فردوسی نسبت به گذشته قابل قیاس نیست

طهوریان‌عسکری گفت: شورای ششم توجه ویژه‌ای به توسعه فضای سبز و کاهش آلاینده‌ها و آلودگی هوا دارد و لذا شهرداری باید در راستای سیاست‌های شورای شهر گام بردارد؛ عدم انطباق سیاست‌ها و حوزه عملیاتی نمی‌تواند در یک دوره ۴ ساله موفقیت برای شهر به همراه داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم شهرداری مشهد مقدس توجه مضاعفی به حفظ و توسعه ارتفاعات جنوبی و رفع خواسته‌های به حق مجاوران و زائران مبنی بر استفاده بهینه از آن داشته باشد.

طهوریان‌عسکری خاطرنشان کرد: وجود باغ‌های بزرگ و درختان مثمر یکی از ویژگی‌های خوب ارتفاعات مشهد است که می‌تواند فرصت مناسب تفریحی و گردشگری برای شهروندان و زائران فراهم آورد.