موزه اسباب بازی مشهد راه‌اندازی می‌شود؟
موزه اسباب بازی مشهد راه‌اندازی می‌شود؟
مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در بودجه سال۱۴۰۲شهرداری مشهد برای راه‌اندازی موزه اسباب بازی اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،موزه اسباب بازی مشهد؛محمد شیخانی مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پیشنهاد راه‌اندازی موزه اسباب بازی مشهد در آبان سال ۱۴۰۱ در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مطرح شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین الزامات فرهنگی، به ویژه در کلان‌شهرها، ایجاد بستر و زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی و سرگرمی ویژه کودکان است.

مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اگر به دنبال رشد و شکوفایی اجتماعی، فرهنگی و تربیتی هستیم باید محور تمرکز خود را روی کودکان قرار دهیم؛ قشری که آینده‌ساز کشور بوده و با تقویت حس تعلق خاطر و هویت‌بخشی می‌توانیم دستاورد‌های ارزشمندی را از این جامعه هدف کسب کنیم.

شیخانی بیان کرد: موزه‌ها، وجه خوش‌اخلاق و غیرعبوس تاریخ‌اند؛ موزه‌ها با پیش چشم آوردنِ تاریخ، کار ذهن ما را در فهم آن‌چه گذشته‌است، آسان می‌کنند؛ با این‌همه اکثر موزه‌ها به‌اقتضای سوژه، به طور مشخص برای بزرگسالان جالب و فهمیدنی است و جای دلچسبی برای بچه‌ها نیستند؛ به‌این ترتیب کودکان از دایره مخاطبان موزه‌ها کنار گذاشته می‌شوند.

وی تصریح کرد: مشهد با پیشینه تاریخی و به واسطه وجود مضجع نورانی علی ابن موسی الرضا (ع)، موزه‌های غنی با سوژه‌های متنوع را داراست و خلاء چنین موزه‌ای در مشهد کاملا ملموس است.

بخوانید:  دشمن به دنبال جنگ نرم و رسانه‌‎ای است

بخوانید:درباره سریال خانه کاغذی (Money Heist) بیشتر بدانید

مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: راه‌اندازی موزه اسباب‌بازی در کنار ایجاد فرصتی برای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، موجب پیوست نسلی بین نسل جدید و قدیم می‌شود؛ در کنار چنین فرصتی می‌توان اهداف والای تربیتی را هم دنبال کرد.

شیخانی اظهار کرد: طرح راه‌اندازی موزه اسباب بازی برای بررسی و پایش جامع‌تر و پرداختن به جزئیات و کیفیت اجرایی کردن آن، در نشست‌های مشترکی با حضور نمایندگان سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و کارشناسان حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد بحث قرار گرفت و پس از بررسی و جلسات متعدد در بودجه سال ۱۴۰۲ برای آن اعتباراتی در نظر گرفته شد.

او افزود: در بسیاری از کشورها، گنجینه‌های ارزشمندی از انواع عروسک و اسباب‌بازی به موزه‌ها راه پیدا کرده‌اند تا هم بچه‌ها به شیوه خودشان با تاریخ پیوند برقرار کنند و هم سیر بازی و وسایل بازی درطول زمان، فراموش نشود.

مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: با توجه به فرهنگ و پیشینه غنی مشهد و حضور پرتعداد زائران و گردشگران در شهر امام رضا (ع)، با راه‌اندازی موزه اسباب بازی در مشهد می‌توان گام موثری در ایجاد ارتباط بین نسلی و پیوند کودکان و نوجوانان به تاریخ و تمدن ایران اسلامی برداشت.

  • منبع خبر : تابناک