موزه دانش و فناوری چین؛ خلاقیتی دیگر از گروه معماران زاها حدید
موزه دانش و فناوری چین؛ خلاقیتی دیگر از گروه معماران زاها حدید
زاها حدید برای موزه دانش و فناوری شهر شنژن چین ساختمان عظیمی طراحی کرده که تبدیل به نشانی از مرکز خلاقیت بودن این شهر و فرهنگ نوآوری آن شده است.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، موزه دانش و فناوری چین؛ زمانی بود که تصور می‌کردیم ساختمان‌های بلندمرتبه و بسیار شیک، شاید پوسته ظاهری یک ملت و کشور باشند و در مقایسه با پیشینه فرهنگی و سابقه علمی یک ملت اهمیت خاصی ندارند.

اما جلوتر که رفتیم که دیدیم تداوم ساخت چنین ساختمان‌های شگفت‌انگیزی، باعث مطرح شدن یک کشور و جلب توریست انبوه و ایجاد یک اعتیار نو می‌شود. و از آن سو، اصرار بر اینکه با اندوخته‌های گذشته هنوز هم می‌شود معتبر بود، به کلی اشتباه و خیالی خام بود.

شهر شنژن چین برای دوست‌داران فناوری، شهری آشناست. این شهر یکی از قطب‌های فرهنگ فناوری نوین در چین است.

موزه دانش و فناوری چین

طراحی موزه دانش و فناوری چین

زاها حدید برای موزه دانش و فناوری این شهر -بخشی از طرح کلان شهر دانش گوانمینگ- ساختمان عظیمی طراحی کرده که تبدیل به نشانی از مرکز خلاقیت بودن این شهر و فرهنگ نوآوری آن است.

ساختمان شامل فضاهای نمایشی و گالری‌های بسبار و باشکوه است و می‌خواهد ارتباط بین مؤسسه‌های نوآورانه و دانشگاه‌ها و مدارس را به این ترتیب تسهیل کند.

ساختمان به شکل U طراحی شده و طوری طراحی شده که از نظر مصرف انرژی بهینه باشد و از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند یا اصطلاحا ساختمانی سبز باشد

موزه دانش و فناوری چین
موزه دانش و فناوری چین
بخوانید:  سالن تئاتر شهر لینشیا؛ طرحی الهام گرفته از مسجد جامع عمان