نصب پارکت لمینت روی سرامیک قابل انجام است؟
نصب پارکت لمینت روی سرامیک قابل انجام است؟
یکی از مهم ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد در زمینه نصب پارکت لمینت پیش می آید این است که آیا می توان اقدام به نصب پارکت لمینت روی سرامیک نمود یا خیر؟

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،نصب پارکت لمینت روی سرامیک؛ پرطرفدارترین نوع کفپوش های مورد استفاده در بازار امروز بر اساس مزایای متعدد آن پارکت لمینت می باشد. از جمله دلایل مهمی که سبب استفاده زیاد از این محصول شود می توان به نصب آسان ، زیبایی ، تنوع در رنگ و مدل ، استحکام و کیفیت مناسب ، قیمت مقرون به صرفه نسبت به بسیاری دیگر از کفپوش ها و… اشاره کرد.

با توجه به این که بسیاری از افراد در گذشته از کفپوش سرامیک استفاده نموده اند. و اکنون قصد تغییر کفپوش خود به پارکت لمینت را دارند. این سوال ممکن است برایشان پیش آید تا در صورت مقدور بودن آن هزینه و دردسر های کندن سرامیک را کنار گذاشته و اقدام به نصب پارکت لمینت بر روی سرامیک نمایند.

نصب پارکت لمینت روی سرامیک قابل انجام است؟

همانطور که گفته شد در گذشته استفاده از سرامیک بسیار مرسوم بوده است. اما امروزه با توجه به تولید پارکت لمینت ها با مدل و طرح های گوناگونی که در بازار وجود دارد. افراد در صدد آن هستند که بدون تغییر مکان فضای منزل ، اداره و… خود را مدرن و بروز نمایند. استفاده از سرامیک در گذشته سبب بالا رفتن هزینه ، سنگین شدن وزن کلی ساختمان ، نصب زمان بر و… می شد که امروزه از آن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. در عوض هزینه پارکت لمینت بسیار مقرون به صرفه بوده. همچنین نصب آن بسیار ساده تر و با سرعت بالایی قابل انجام می باشد.

آیا نصب پارکت لمینت بر روی سرامیک مقدور می باشد؟

بله امکن نصب پارکت لمینت بر روی سرامیک مقدور است.اما نکاتی در زمینه نسب کفپوش لمینت بر روی سرامیک وجود دارد. که می بایست حتما به آن ها دقت شود.

پارکت لیمینت ها عموما از تایل هایی با ابعاد و اندازه های مشخص تهیه می شوند. که به صورت زبانه های نر و مادگی در داخل هم چفت می گردند. یکی از مهم ترین مسائل در زمینه نصب پارکت لمینت صاف و هموار بودن زیرسازی آن می باشد. به دلیل این که هر تایل از پارکت لمینت با چفت شدن در تایل کناری خود ثابت می شو.د در صورت نا صاف بودن سطح زیر کار پس از مدتی به صدا خواهند افتاد. و امکان ورود مایعات به زیر پارکت لمینت که باعث از بین رفتن و آسیب رسیدن به کفپوش می شود وجود خواهد داشت.

نصب پارکت لمینت روی سرامیک قابل انجام است؟

جهت نصب پارکت لمینت نیازی به کندن سرامیک ها نمی باشد اما…

یکی از مهم ترین مزایای پارکت لمینت ها که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. نصب آن ها بر روی انواع کاشی و سرامیک بدون نیاز به عملیات کندن کفپوش های قبلی می باشد. این مسئله سبب خواهد شد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان محیط مورد نظر را مدرن و دگرگون ساخت. اما در مواقعی ممکن است مجبور به کندن سرامیک جهت نصب پارکت لمینت شویم.

از جمله دلایلی که می بایست سرامیک های کف را کنده و پس از آن اقدام به نصب پارکت لمینت نماییم. می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• بالا آمدن ارتفاع کف محیط که سبب عدم باز و بسته شدن درب ها خواهد شد.

• عدم مسطح بودن سرامیک و تراز بودن آن ه.ا که در صورت نصب پارکت لمینت بر روی آن ها مشکلاتی را با خود به همراه دارد.

• ایجاد شکستگی ها در سرامیک کف که البته می توان در مواردی کم و سطحی آن ها را به وسیله مواد پر کننده مانند “اپوکسی” برطرف نمود.

نصب پارکت لمینت بر روی سرامیک چگونه انجام می گیرد؟

پس از آن که میزان مورد نیاز پارکت لمینت محاسبه گردید و اقدام به خرید پارکت لمینت صورت گرفت . متخصصین نصاب اندازه گیری های خود را شروع. و محاسبات خود را جهت عدم هرگونه مشکل در حین کار انجام خواهند داد. فوم هایی مخصوص زیر پارکت لمینت وجود دارد. که زیر سازی این نوع کفپوش را اجرا می کنند. و عایقی برای گرما و صوت نیز محسوب می شوند. پس از اجرای این فوم پارکت لمینت بر روی سرامیک ها تایل ها را با دقت در کنار هم قرار داده و به صورت کلیک در هم چفت می نمایند. فوم مورد استفاده در قسمت زیرین پارکت لمینت سبب از بین بردن صدا در هنگام عبور و مرور بر روی کفپوش لمینت نیز می شود و علاوه بر این باعث خواهد شد. تایل ها به صورت صحیح در کنار هم قرار گیرند.

در فواصل محل چسبیدن کف به دیوارها فاصله ای را (۵ سانتی متر) خالی می گذارند و در پایان و پس از اتمام نصب پارکت لمینت این فواصل را محاسبه نموده و از ابزارهایی مانند قرنیزهای چوبی آن را پر خواهند نمود.

در پایان همانطور که مشاهده نمودید نصب پارکت لمینت بر روی سرامیک در صورت شرایط ایده آل امکان پذیر می باشد. و حتی کار را برای انجام نصب ساده تر نیز می نماید. چنانچه قصد خرید پارکت لمینت و یا مشاوره در این زمینه را دارید می توانید با کارشناسان معماری و زندگی در ارتباط باشید.