نظارت هوشمند ناوگان حمل بار از نیمه بهمن کلید می‌خورد
نظارت هوشمند ناوگان حمل بار از نیمه بهمن کلید می‌خورد
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد از آغاز طرح کنترل و نظارت هوشمند ناوگان حمل بار و ممنوعیت تردد ناوگان باری سنگین و نیمه سنگین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم، نظارت هوشمند ناوگان حمل بار؛ سید جعفر شمس در این خصوص گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما هوشمندسازی فرایندهای سازمانی و نظارتی است و در همین راستا برنامه ریزی و مطالعات متعددی در حال انجام است. با توجه به پیش‌بینی ها از تعداد بسیار بالای ورود زائران به مشهد، بزودی طرح کنترل و نظارت هوشمند ممنوعیت تردد ناوگان باری سنگین و نیمه سنگین در هسته مرکزی شهر یا همان محدوده قرمز به اجرا گذاشته می شود.

وی با اشاره به تاکیدات مدیریت شهری در خصوص رعایت انضباط ترافیکی، افزود: طرح نظارت هوشمند ناوگان حمل بار بصورت مشترک با پلیس راهور صورت می گیرد و تصاویر خودروهای متخلف شناسایی شده از طریق مرکز کنترل برای صدور جریمه به پلیس راهور ارسال و اعمال قانون انجام می‌شود.

همچنین گشت های نظارت و بازرسی سازمان نیز بصورت مستمر به انجام ماموریت های محوله می پردازند و درصورت دریافت گزارش تخلف، بلافاصله در محل حضور خواهند یافت. حضور مستمر و افزایش تعداد عوامل نظارت و بازرسی سازمان در ورودی های محدوده قرمز در طول ایام پایانی سال و پانزده روز نخست ۱۴۰۱ نیز بعنوان یکی از طرح های ویژه انجام خواهد شد.

از دیگر اقدامات این طرح می توان به صدور مجوزهای زمانی مکانی موردی برای خودروهای باری ویژه مانند خودروهای حمل دارو و فاضلاب اشاره کرد که بصورت به روز انجام می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: هسته مرکزی شهر در ایام نوروز پر ازدحام ترین نقطه مشهد است و عدم کنترل تردد خودروهای باری نیمه سنگین و سنگین می تواند حوادث جبران ناپذیر ترافیکی، اجتماعی و امنیتی را به بار بیاورد.

سید جعفر شمس از رانندگان ناوگان حمل و نقل بار درون شهری خواست با رعایت قوانین به برقراری هرچه بهتر انضباط ترافیکی کمک کنند.