نکات طلایی در انتخاب رنگ مبلمان منزل
نکات طلایی در انتخاب رنگ مبلمان منزل
مبلمان یکی از مهم‌ترین اثاثیه اتاق پذیرایی است. پس انتخاب رنگ مبلمان منزل و طرح مناسب نقش مهمی در زیباتر شدن جلوه خانه شما دارد. یک قاعده کلی در انتخاب رنگ مبلمان منزل این است که در تضاد با سایر رنگ‌های اتاق یا مکمل آن‌ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری ساخت و ساز هشتم،انتخاب رنگ مبلمان منزل؛ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام انتخاب رنگ مبل منزل سردرگم شده باشید. این روزها تنوع فراوانی در تولید مبلمان به چشم می‌خورد. پس دانستن نکاتی درباره انتخاب بهترین طرح و رنگ مبلمان، ضروری است. با ما همراه باشید تا باهم برای این پرسش به ظاهر ساده ( مبل چه رنگی بخریم و نحوه انتخاب رنگ مبلمان منزل؟)، پاسخ‌هایی اصولی و صحیح پیدا کنیم.

 انتخاب رنگ مبلمان منزل: ابتدا ایده بگیرید

برای شروع بد نیست نگاهی به مجلات روز یا صفحات مجازی فروشندگان مبل بیندازید. این کار علاوه بر اینکه شما را با جدیدترین طرح‌ها و رنگ‌های سال و مد روز آشنا می‌کند. تصویر واضح‌تری از آنچه به‌ دنبالش هستید در ذهن ایجاد می‌کند.

از رنگ‌های مکمل استفاده کنید

ساده‌ترین روش انتخاب رنگ انتخاب رنگ‌هایی است که مکمل رنگ‌های موجود در اتاق باشد. این رویکرد ‌باعث یکپارچگی دکوراسیون شما می‌شود. برای مثال اگر به‌خاطر وجود لامپ‌ها نور نارنجی زیادی در فضای اتاق دیده می‌شود، مبل آبی‌رنگ انتخاب مناسبی خواهد بود. همچنین، اگر دیوار اتاق با طرح‌هایی به رنگ بنفش تزئین شده، مبل سبز رنگ بهترین انتخاب است.

نکات طلایی در انتخاب رنگ مبلمان منزل

ست کنید

روش دیگر برای انتخاب رنگ مبل منزل ست کردن رنگ مبل با فضا است. می‌توان از برخی رنگ‌های هم‌خانواده برای این‌کار استفاده کرد. به عنوان مثال مبل مشکی با کفپوش خاکستری عالی به‌نظر می‌رسد.

خودتان طراحی کنید

اگر اتاق موردنظر خود را خالی و بدون دکور است، بهتر است از رنگ‌های خنثی مانند بژ یا خاکستری استفاده کنید تا بعد دست‌ شما در طراحی دکور اتاق باز باشد. این رنگ‌ها برای کسانی مناسب است که بخواهند رنگ یا دکور اتاق را عوض کنند یا به خانه‌ای دیگر اسباب‌کشی کنند. همچنین شما می‌توانید رنگ و جلوه مبل‌هایی با رنگ‌بندی خنثی را با اضافه‌کردن کوسن یا روکش‌های مختلف تغییر دهید.

به متراژ محل زندگی‌ خود توجه کنید

اگر فضای زندگی شما بزرگ است، امکان بیشتری برای انتخاب رنگ یا نوع مبلمان دارید. اما اگر چنین نیست بهتر است از رنگ‌های خیلی روشن و طرح‌های شلوغ پرهیز کنید تا مبل بیش از حد چشم‌گیر نشود.

نکات طلایی در انتخاب رنگ مبلمان منزل

احتمال کثیف شدن مبل را در نظر بگیرید

اگر متاهل بوده و دارای فرزند هستید، برای انتخاب رنگ مبل منزل باید احتمال کثیف شدن آن را در نظر بگیرید. پس بهتر است رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، خاکستری یا مشکی را انتخاب کنید که راحت‌تر تمیز شده و کمتر کثیفی را نشان می‌دهند.

نکات طلایی در انتخاب رنگ مبلمان منزل

تضاد ایجاد کنید

استفاده از طرح‌ها یا رنگ‌های متضاد با محیط یا رنگ‌های چشمگیر مانند یشمی، مبل خانه را چشم‌گیر می‌کند. طرح‌های برجسته روی روکش مبل باعث به‌چشم‌آمدن مبل در اتاقی با رنگ‌های ساده و دکور خلوت خواهد شد.

  • منبع خبر : دلتا